Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Rodzina królewska Narodu Ognia to dynastia panująca w Narodzie Ognia. Chociaż władała krajem przez wieki, ród ten w swojej historii był naznaczony wielkimi konfliktami, naznaczonymi brutalnymi waśniami i walką o władzę absolutną[1]. W wyniku małżeństw i romansów rodzina królewska jest spokrewniona z kilkoma innymi rodami szlacheckimi Narodu Ognia, w tym klanami Saowon i Keohso[2][3].

Historia[]

Po zjednoczeniu Narodem Ognia rządzili pierwotnie Mędrcy Ognia z Władcą Ognia na ich czele. Jednakże Władca Ognia ostatecznie zyskał więcej mocy i oddzielił się od Mędrców Ognia, uzyskując własną pozycją. Od tego momentu Władca Ognia i jego rodzina rządzili narodem[4][5].

Ród sprawował władzę przez wiele stuleci, chociaż jego różne gałęzie utworzyły wiele dynastii, w tym dynastię Pho Zel[6]. Historycznie rzecz biorąc, rodzina królewska była naznaczona licznymi sporami i walkami o władzę[1], a jej kontrola nad Narodem Ognia była często podważana przez potężne klany szlacheckie w kraju[7]. Po wstąpieniu na tron ​​nie było niczym niezwykłym, że wcześniejsi Władcy Ognia brutalnie eliminowali swoje rodzeństwo, ponieważ byli potencjalnymi rywalami[2].

We wczesnych latach życia Awatara Szeto krajem rządził Władca Ognia Yosor. Chociaż naród trawiły zarazy, klęski żywiołowe i wojny między klanami, Szeto zdołał zaprowadzić pokój w Narodzie Ognia. Pracując jako minister w rządzie Narodu Ognia, wszystkie osiągnięcia Awatara dobrze odbiły się na Władcy Ognia[8].

Władca Ognia Gonryu panował we wczesnej erze Yangchen. Po międzynarodowej pomyłce znanej jako Afera Platynowa, Naród Ognia stał się krajem izolacjonistycznym, z wyjątkiem miasta Jonduri przekazanego shangom. Gonryu kazał swoim agentom szpiegować Chaisee, ambitną zongdu z Jonduri[9].

Władca Ognia Chaeryu rządził krajem za życia Awatara Kuruka. Był zmuszony przyznać się do swojego nieślubnego syna, Chaejina, ponieważ jego matką była szlachcianka lady Huazo z klanu Saowon. Jednak Chaejin został później wykluczony z rodziny królewskiej i wysłany do Mędrców Ognia[2]. Chaeryu poślubił lady Sulan z klanu Keohso i miał z nią syna, Zoryu. Po śmierci Chaeryu na tron ​​wstąpił Zoryu. Chociaż Chaeryu był uważany za nieinteligentnego prostaka, był dobrze pamiętany ze względu na obfite zbiory i dobrze prosperujące rybołówstwo za jego panowania[2][3].

Dobra passa Narodu Ognia skończyła się w pierwszych latach rządów Zoryu, które naznaczone były słabymi zbiorami. Chaejin wrócił na dwór jako łącznik Wielkiej Świątyni, ale zbudował własną bazę władzy jako potencjalny kandydat do tronu, podczas gdy lady Huazo zbudowała bogactwo i władzę klanu Saowon[2].

Chociaż rzekomy Awatar Yun pomógł ustabilizować napięcia w rodzinie królewskiej, osiągnęły one punkt kulminacyjny w 295 p.Z., po tym jak Zoryu zaprosił Kyoshi do Narodu Ognia na Święto Szeto[10]. Kyoshi pomyliła Chaejina z Władcą Ognia na przyjęciu w ogrodzie, a pałac został zaatakowany przez mściwego Yuna, który zabił Lu Beifonga i kanclerza Dairina. Szlachta była oburzona, a atak sprawił, że Władca Ognia wydawał się słaby. Aby ocalić honor Zoryu, Kyoshi próbowała wymierzyć sprawiedliwość Yunowi[11][12][13].

Kyoshi i Hei-Ran założyły, że Saowoni i Yun współpracowali razem, więc Awatar porwała Huazo i Chaejina, aby zmusić ich do przyznania się. Chociaż dowiedziała się, że Saowoni są niewinni, Zoryu stworzył fałszywego Yuna, który przyznał się do spisku z Saowonami. W Stolicy rozpoczęła się czystka klanu, choć Kyoshi zażądała ułaskawienia, jeśli rozprawi się z prawdziwym Yunem[14].

Drzewo genealogiczne[]

Zobacz też: klan Saowon i klan Keohso
Władca Ognia Yosor
Władca Ognia Gonryu
HuazoWładca Ognia ChaeryuSulan
ChaejinWładca Ognia Zoryu
Władca Ognia TaisoHazei
Władca Ognia SozinZeisanAwatar RokoTa Min
Władca Ognia AzulonIlahRinaJinzuk
IrohWładca Ognia OzaiUrsaNoren
Lu TenWładca Ognia ZukoAzulaKiyi
Władca Ognia Izumi
IrohCórka Izumi[15]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Avatar: The Last Airbender: Legacy”, s. 42.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 8. „Ancient History”.
  3. 3,0 3,1 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 19. „The Companion”.
  4. The Lost Scrolls: Fire”, s. 177 w The Lost Scrolls Collection.
  5. Chociaż nie zostało to w pełni potwierdzone, wypowiedzi Mai w Smoke and Shadow, tom 2 sugerują, że wszyscy Władcy Ognia od czasu zjednoczenia Narodu Ognia należeli do tej samej rodziny.
  6. Avatar Extras dla odcinka „4”.
  7. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, epilog.
  8. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 5. „Cultural Diplomacy”.
  9. Powieść „The Dawn of Yangchen”, rozdział 19. „A Meeting of Minds”.
  10. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 2. „The Invitation”.
  11. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 7. „The Headmistress”.
  12. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 9. „The Crash”.
  13. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 11. „The Ritual”.
  14. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 22. „Housecleaning”.
  15. Komentarze twórców dla odcinka „Koronacja”.
Advertisement