Awatar Wiki
Advertisement
URN icon

Rodzina Sato była niegdyś znaczącą rodziną, do której należeli Hiroshi Sato, jego żona Yasuko Sato[1] i ich córka Asami Sato. Rodzina żyła szczęśliwie w swojej rezydencji w Mieście Republiki, dopóki Yasuko nie został zamordowana podczas napadu na ich dom, pozostawiając Hiroshiego samotnie wychowującego córkę[2]. Po tym, jak Hiroshi poświęcił się podczas ataku Kuviry na Miasto Republiki, Asami stała się jedyną znaną, żyjącą spadkobierczynią dziedzictwa Sato[3].

Historia[]

Początki[]

Ród rodzinny wywodzi się od pierwszych kolonistów Narodu Ognia[4]. Jednakże pierwszym znanym członkiem rodziny jest Hiroshi Sato, który urodził się w biednej rodzinie zamieszkującej Gminę Smoczych Nizin w 120 o.Z.[2][5]. Później jego koncepcja samochodów dla zwykłego człowieka uczyniła go zamożną postacią w wieku dwudziestu pięciu lat[2]. Ożenił się z Yasuko, odnoszącą sukcesy architekt[6], a w 152 o.Z.[7] urodziło im się jedyne dziecko, Asami. Sześć lat później Triada Agni Kai napadła posiadłość Sato, podczas którego zginęła Yasuko. To tragiczne wydarzenie było głównym czynnikiem manifestującym głęboką nienawiść Hiroshiego do wszystkich magów, co skłoniło go do przyłączenia się do Równościowców, aby pomścić jej śmierć[2][8].

Rewolucja antymagiczna[]

Sato in a mecha tank

Hiroshi stworzył mecha-czołg, aby wspomóc wysiłki bojowe Równościowców i ostatecznie próbował nim zabić swoją córkę.

Hiroshi wykorzystał swoje nadwyżki zasobów do stworzenia licznych maszyn i broni dla Równościowców, którzy szybko zaczęli wykorzystywać je przeciwko magą. Stał się jednym z najbardziej lojalnych i oddanych zwolenników Amona, chociaż jego status wysokiej rangi Równościowca nie był znany opinii publicznej, dopóki jego tajna fabryka nie została odkryta przez Drużynę Awatara. Zasmucona tym odkryciem, jego córka Asami przeciwstawiła się mu i dołączyła do Awatar, aby położyć kres działaniom Równościowców[9].

Kiedy prawdziwe aspiracje Hiroshiego stały się znane opinii publicznej, reputacja rodziny Sato została zagrożona, a rodzina Sato poniosła wielką utratę bogactwa i statusu, co doprowadziło do aresztowania Asami na rozkaz Tarrloka z powodu przynależności jej ojca do ruchu Równościowców[10].

Krótko przed zaprzestaniem działalności Równościowców Hiroshi dał swojej córce ostatnią szansę, aby do niego dołączyła, ale ona odmówiła i na lotnisku Równościowców rozpoczęła się między nimi bitwa stoczona przy użyciu czołgów. Dzięki drobnej interwencji Bolina Asami pokonała ojca w walce i kazała go aresztować[8].

Hańba i odkupienie[]

Po zwycięstwie Asami nad ojcem i porażce Amona z Korrą, rodzina Sato została pogrążona w niełasce. Działania Hiroshiego wywarły ogromny wpływ na jego biznes, powodując, że Zakłady Przyszłość straciło wielu, jeśli nie wszystkich, swoich inwestorów. Asami objęła stanowisko nowego szefa firmy i udała się do Południowego Plemienia Wody, aby spotkać się z Varrickiem, próbując uratować podupadającą firmę, a co za tym idzie, reputację jej rodziny[11].

Hiroshi and Asami reconcile

Pracując ponownie z ojcem, Asami była w stanie mu wybaczyć.

W ciągu czterech lat Asami udało się odzyskać imię swojej rodziny i firmy, a do 174 o.Z. podpisała solidny kontrakt z Miastem Republiki, powierzający jej modernizację miasta i budowę wielu jego infrastruktury transportowej. Kiedy Kuvira zagroziła miastu, Hiroshi został chwilowo zwolniony z więzienia przez Lin Beifong i pomógł wyposażyć prototypy mecha-kombinezonu kolibra w piły plazmowe. Zaangażowanie Hiroshiego w ochronę Miasta Republiki odnowiło szacunek Asami do ojca i wybaczyła mu jego przeszłe czyny. Przed wyruszeniem na niebezpieczną misję oboje powiedzieli sobie, że się kochają. Hiroshi został ostatecznie zabity przez Kuvirę, która zmiażdżył go w jego kombinezonie kolibra, kiedy zdecydował się nie uciekać, ale dokończyć przecinanie platynowej zbroi ogromnego mecha, aby dać Drużynie Awatara szansę na przejęcie go i jego działa energetycznego[3].

Drzewo genealogiczne[]

HiroshiYasuko
Asami

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Oficjalne drzewa genealogiczne. Nickelodeon. Opublikowano 23 stycznia 2015 r.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 4. „Głos w nocy” (4/52).
  3. 3,0 3,1 Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 12. „Dzień kolosa” (51/52).
  4. Witryna prasowa The Legend of Korra - opisy postaci. Viacom International Inc. (marzec 2012). Zarchiwizowane od oryginału w dniu 19 marca 2012 r. Źródło: 17 marca 2012 r.
  5. The Lost Lore of Avatar Korra (angielski), zarchiwizowane informacje z gry przeglądarkowej „Welcome to Republic City”.
  6. Komiks „Skyscrapers”.
  7. CliqueClack TV (14 lipca 2012). Tabela Legend of Korra odczytana w SDCC 2012. Youtube. Źródło: 7 września 2015 r.
  8. 8,0 8,1 Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 12. „Koniec gry” (12/52).
  9. Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 7. „Pokłosie” (7/52).
  10. Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 8. „Spotkanie Biegunów” (8/52).
  11. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 1. „Zbuntowany duch” (13/52).
Advertisement