Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Rodzina Beifong, nazywana też „Rodem Latającego Dzika”[1], to potężna i bardzo wpływowa rodzina szlachecka z Królestwa Ziemi, usytuowana w Zaofu i Mieście Republiki. Pierwotnie pochodzący z Gaoling, Beifongowie słynęli ze swojego bogactwa i dobrych powiązań z innymi rodami, takimi jak Pang i Yum Soon Han[2][3]. Rodzina, której symbolem jest latający dzik[2], wciąż posiada wysokie poważanie i znaczenie w Królestwie Ziemi[4].

Do ważnych i wpływowych członków tej rodziny należą potężny polityk Lu Beifong[1]; współzałożyciel Rafinerii Ziemnego Ognia, Lao Beifong[5]; jego jedyne dziecko, Toph Beifong, znakomity mag ziemi i wynalazczyni magii metalu; jej dwie córki, komendant policji Miasta Republiki Lin oraz matrona Zaofu, Suyin[6]; a także Baatar jr, drugi dowódca dawnego Imperium Ziemi[7].

Drzewo genealogiczne[]

LuWumei
Potomkowie
LaoPoppy
KantoToph
LinSuyinBaatar
Baatar jrHuanOpalWeiWing

Ciekawostki[]

  • W języku mandaryńskim fonetyczna wymowa „Beifong” (北方) to „bĕifāng”, ale w języku kantońskim „a” wymawia się jak „o”.
  • Rezydencja Beifongów przypomina siheyuan (四合院), chińską zabudowę mieszkalną.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 17. „Obligations”, 17.
  2. 2,0 2,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 6. „Ślepa bandytka” (26/61).
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 14. „Miasto murów i tajemnic” (34/61).
  4. Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 5. „Wróg u bram” (44/52).
  5. Komiks „The Rift Part One”.
  6. Legenda Korry”, Księga III: Zmiana, rozdział 5. „Klan Metalu” (31/52).
  7. Legenda Korry”, Księga III: Zmiana, rozdział 1. „Łyk świeżego powietrza” (27/52).
Advertisement