Awatar Wiki
Advertisement

Nie zapoznałem cię z obowiązkami obywatela Narodu Ognia wystarczająco wcześnie. Nie zamierzam popełnić tego błędu ze swoim synem.

Ukano do Mai o swoich zamiarach zapoznania Tom-Toma ze Zrzeszeniem Nowego Ozai.

Rebound to komiks wydany 4 maja 2013 przez Dark Horse Comics podczas dnia darmowego komiksu. Później umieszczony został w zbiorze Team Avatar Tales wydanym 2 października 2019.

Opis[]

Po druzgocącym zerwaniu z Zuko, Mai otwiera się na zaloty pozornie niewinnego nastolatka z Narodu Ognia, lecz odkrywa, że daleko mu do czarującego chłopaka, którym się wydawał.

Streszczenie[]

Mai pracuje w kwiaciarni swojej ciotki Mury. Dziewczyna rozmyśla nad swoim związkiem z Zuko, który się rozpadł. Ciotka wyrywa ją z refleksji i wspomina, że zatrudniła ją nie dlatego, że potrzebowała rąk do pracy, lecz po to, żeby Mai rozweseliła się w otoczeniu kwiatów.

Gdy nastolatka pracuje nad szczególnie ponurym bukietem, do sklepu wchodzi młody mężczyzna, Kei Lo, który chce kupić kwiaty dla kogoś specjalnego. Mura natychmiast kieruje go do Mai, mając nadzieję, że przystojny młodzieniec rozweseli dziewczynę bardziej niż praca w kwiaciarni. Chłopak prosi o bukiet, który wyrazi jego wybrance, jak bardzo jest piękna. Kei Lo kupuje kwiaty po czym wręcza je Mai i pomyślnie zaprasza na randkę.

New Ozai Society

Mai zostaje zabrana na spotkanie Zrzeszenia Nowego Ozai.

Para udaje się na kolację w lokalnym sklepie z kluskami, gdzie Kei Lo obiecuje, że jeśli Mai przyzna, iż uśmiechnęła się po usłyszeniu jego żartu, chłopak zdradzi jej tajemnicę. Chłopak bierze ją za rękę i prowadzi do zrujnowanej części miasta, gdzie zatrzymują się przed schodami prowadzącymi do podziemi. Nim tam wejdą, Kei Lo zapewnia dziewczynę, że naprawdę ją lubi i nie chodziło mu o „politykę”. Kiedy Mai otwiera drzwi, zastaje tam swojego ojca otoczonego przez obrazy Ozaia i insygnia Narodu Ognia.

Ukano wyjaśnia córce, że choć Zuko zaproponował mu pracę biurową w rządzie po wojnie stuletniej, mężczyzna nie był zadowolony z degradacji i pozostał lojalny wobec Ozaia. Z tłumu lojalistów wychodzi mały Tom-Tom, który woła Mai, przytula się do niej i mówi, że za nią bardzo tęsknił. Dziewczyna jest bardzo zaniepokojona, że jej ojciec pozwolił jej młodszemu bratu uczestniczyć w politycznym spotkaniu. Ukano próbuje przekonać ją, żeby dołączyła do organizacji i pomogła im obalić nowego Władcę Ognia, lecz Mai odpowiada, że ona i Tom-Tom opuszczają to miejsce. Ich ojciec rozkazuje członkom Zrzeszenia Nowego Ozai aresztować swoje dzieci, jednak dziewczna jest lepsza w walce niż oni i z łatwością ich pokonuje.

Mai leaving Ukano

Mai opuszcza ojca po pokonaniu Zrzeszenia Nowego Ozai.

Kei Lo, będący jednym z ostatnich napastników, nie atakuje Mai i próbuje przekonać ją, że pomimo rozkazu jej ojca, naprawdę bardzo ją lubi. Nastolatka uderza go do nieprzytomności i ogłasza, że to koniec ich randki, po czym zostawia swojego ojca pośrodku zniszczonego pomieszczenia.

Następnego dnia Mai zabiera Tom-Toma ze sobą do pracy w sklepie ich ciotki, gdzie chłopiec bawi się z roślinami, podczas gdy Mai rozmyśla, oglądając wspólny obraz jej i Zuko.

Uwagi produkcyjne[]

Tłumaczenia[]

Information icon Osobny artykuł: Pismo w świecie Awatara

Ciągłość serii[]

  • Panel przytulających się Mai i Zuko to scena bezpośrednio przerysowana z odcinka „Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang”.
  • Liczne wspomnienia o zerwaniu Mai z Zuko nawiązują do tego wydarzenia z komiksu „The Promise, tom 2”.
  • Ojciec Mai wspomina czasy jako gubernatora Nowego Ozai z wydarzeń ujawnionych w odcinku „Powrót do Omashu”; pozycja gubernatora została zniesiona po zakończeniu wojny.
    • Sama nazwa zrzeszenia nawiązuje do Nowego Ozai, w którym rządy sprawował Ukano jako gubernator.

Ciekawostki[]

  • Angielskie określenie „rebound” oznacza okres po zakończeniu poważnego związku, podczas którego myśli się o drugiej osobie prawie na wyłączność. W niektórych przypadkach osoby w trakcie tego okresu wchodzą w kolejne związki, które rozwijają się powoli i z trudnością ze względu na niedawne rozstanie.
  • W języku niemieckim komiks zatytułowano „Alte Liebe”, czyli „Stara miłość”.
  • Obraz oczu Mai ukazany na stronie z prawami autorskimi i autorami został skopiowany z panelu z dialogiem na stronie szóstej.

Zobacz też[]

Advertisement