Awatar Wiki
Advertisement
Water Tribe emblem

Rebelianci Południowego Plemienia Wody to grupa zbuntowanych obywateli Południa, którzy zamierzali wypędzić żołnierzy wodza Unalaqa z bieguna południowego oraz uzyskać niezależność od Północnego Plemienia Wody. Varrick pierwotnie zwołał buntowników w celu pozbycia się blokady morskiej, która zagrażała jego biznesowi. Po nieudanej próbie porwania Unalaqa[1] rebelianci zostali schwytani, a później uwolnieni przez Drużynę Awatara. Po odkryciu intrygi swojego brata Tonraq dołączył do buntowników, którzy ogłosili go wodzem[2]. Pomimo swoich starań rebelianci stracili wielu ludzi. Ich cele zostały osiągnięte, kiedy Korra pokonała Unalaqa, kończąc tym samym wojnę domową[3].

Historia[]

Korra saves Unalaq

Awatar Korra powstrzymała rebeliantów przed porwaniem Unalaqa.

Po otwarciu przez Awatar Korrę południowego portalu duchów Unalaq zaczął przemieszczać swoje siły do Południowego Plemienia Wody, a wojska Północnego Plemienia Wody przystąpiły do mobilizacji i blokowania portów. Wtedy też Varrick zwołał grupę obywateli w domu Tonraqa, aby wypędzić północną okupację z południa.

Mała grupa rebeliantów zaatakowała później Unalaqa i próbowała go porwać, ale ich wysiłki zostały udaremnione przez Korrę. Incydent ten doprowadził do aresztowania zaangażowanych buntowników, a także do zatrzymania Tonraqa i Senny za zamach na życie Unalaqa. Varrickowi udało się uniknąć aresztowania[1].

Rebelianci zostali postawieni przed sędzią Hotahem, który skazał wszystkich oprócz Senny na śmierć. Werdykt zmienił się na dożywotnie więzienie po groźbach Korry i prośbie wodza Unalaqa. Awatar odkryła później, że proces został zainscenizowany przez jej stryjka, który dzięki temu wyeliminował Tonraqa. Drużyna Awatara udała się do więzienia, aby uwolnić rebeliantów.

Pod przywództwem Tonraqa rebelianci powrócili do Południowego Plemienia Wody, gdzie zamierzali powstrzymać siły Północy do czasu, aż Drużyna Awatara będzie w stanie zapewnić wsparcie prezydenta Raiko i pomoc Zjednoczonych Sił[2]. Z powodu znacznej przewagi liczebnej wroga rebelianci ukryli się na wzgórzach w pobliżu stolicy. Chociaż Unalaq o tym wiedział, nie zaatakował ich, ponieważ uznał, że nie stanowią tam zagrożenia[4].

Kiedy stało się jasne, że prezydent Raiko nie wyśle Zjednoczonych Sił jako posiłków, Tonraq poprowadził atak na stolicę, próbując wypędzić żołnierzy Północnego Plemienia Wody. Unalaq przeprowadził kontratak z pomocą dużej liczby mrocznych duchów, dzięki czemu rozprawił się z rebeliantami i schwytał swojego brata[5]. Większość rebeliantów wycofała się do kompleksu Białego Lotosu, gdzie ich rany zostały opatrzone przez Katarę i inne uzdrowicielki[6]. Niemniej jednak, cele rebeliantów zostały osiągnięte, gdy Korra pokonała Unalaqa w Mieście Republiki. Południowe Plemię Wody uzyskało niezależność, a rebelianci przestali już być potrzebni[3].

Ciekawostki[]

  • Nolan North użycza głosu przywódcy grupy rebeliantów, która porwała Unalaqa w angielskiej wersji językowej.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 3. „Wojny domowe, część 1” (15/52).
  3. 3,0 3,1 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 14. „Światło w mroku” (26/52).
  4. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 5. „Rozjemcy” (17/52).
  5. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 11. „Noc tysiąca gwiazd” (23/52).
  6. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 12. „Harmonijne zrównanie” (24/52).
Advertisement