Awatar Wiki
Advertisement
Firebending emblemFire Nation emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Awatar się odrodzi. Ale ty nie, Kyoshi. Nie chcę cię oddawać następnemu pokoleniu. Nie zniosłabym tej straty.

Rangi do Kyoshi[1].

Rangi była oficerem Armii Ognia oraz nauczycielką magii ognia, córką Junsika[9] i Hei-Ran[10], dawnej nauczycielki magii ognia Awatara Kuruka. Urodziła się w znamienitym klanie Sei'naka, rodzinie szlacheckiej, która od pokoleń nauczała magii ognia członków rodziny królewskiej Narodu Ognia[2]. Rangi była rygorystycznie szkolona na żołnierza i w końcu stała się ochroniarzem Yuna, chłopaka, który został omyłkowo uznany za Awatara Królestwa Ziemi. W swojej pracy zaprzyjaźniła się z nim i Kyoshi, która była służącą młodego Awatara.

Kiedy okazało się, że to Kyoshi jest faktycznym Awatarem, Rangi uciekła z nią do głębi Królestwa Ziemi, gdzie dołączyły do Kompanii Latającej Opery i rozpoczęły trening magii ognia. W 296 p.Z. zaczął się ich romantyczny związek, choć musiały rozdzielić się, aby Rangi mogła uratować swoją matkę przed śmiertelną trucizną[5].

Rangi i Kyoshi zjednoczyły się ponownie w następnym roku podczas Festiwalu Awatara Szeto w Narodzie Ognia, gdzie następnie współpracowały ze sobą i swoimi sojusznikami, aby zapobiec Wojnie Kamelii i Piwonii[11][12]. Rangi walczyła zaciekle u boku swojej ukochanej, podczas ostatecznej konfrontacji Kyoshi i Yuna. Dziewczyna została poważnie zraniona, lecz Awatar uzdrowiła ją i odtąd Rangi przysięgła nigdy jej nie opuszczać, niezależnie od konsekwencji[13].

Przypisy

  1. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 18. „The Town”.
  2. 2,0 2,1 Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 20. „The Avatar's Masters”.
  3. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 21. „Preparations”.
  4. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 2. „Nine Years Later”.
  5. 5,0 5,1 The Rise of Kyoshi
  7. 7,0 7,1 7,2 Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 3. „The Boy from Makapu”.
  8. 8,0 8,1 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 21.
  9. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 5. „Revelations”.
  10. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 7. „The Iceberg”.
  11. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 4. „The Reunion”.
  12. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 12. „The Fire Sage”.
  13. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 27. „The Meeting”.
Advertisement