Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblemFire Nation emblem

Ludzie z całego świata do nas przyjeżdżają, ponieważ Rafineria Ziemnego Ognia reprezentuje przyszłość.

Satoru wyjaśniający Drużynie Awatara atrakcyjność zakładu.

Rafineria Ziemnego Ognia[1] była zakładem produkcyjnym założonym przez Lobana z Narodu Ognia i Lao Beifonga z Królestwa Ziemi, przez co była pierwszym na świecie międzynarodowym przedsięwzięciem biznesowym. Była to pierwsza rafineria zbudowana przez firmę Zakładów Ziemnego Ognia i znajdowała się w Mieście Rybożurawia[2], ponad największą żyłą kryształów poza Ba Sing Se. Interes skupiał się głównie na wydobyciu minerałów, ale istniały plany na rozszerzenie działalności do innych zasobów. W tym zakresie Loban wydał rozkaz otwarcia kopalni żelaza w pobliżu w sekrecie wbrew prośbom Lao, który uznał to miejsce za zbyt niestabilne[3]. Rafineria zatrudniała zarówno magów, jak i niemagów z całego świata i została wybudowana w miejscu dawniej uznawanym za święte przez Nomadów Powietrza[4]. Jakiś czas po założeniu Zjednoczonej Republiki Narodów rafineria została zamknięta i opuszczona[1].

Ciekawostki[]

  • Strażnicy rafinerii noszą mundury podobne do oddziału magów metalu policji Miasta Republiki.
  • Znak nad rafinerią zawiera napis 泥土火公司, który oznacza dosłownie „firma ziemsko-ognista”.
  • Kiedy jedna z maszyn rafinerii się zepsuła, Satoru powiedział Toph, że mogła ją odłączyć, co oznacza, że owe urządzenia zasilane są prądem[4].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Komiks „Wojna o wszystko, tom 3”.
  2. Komiks „Imbalance Part One”.
  3. Komiks „The Rift Part Two”.
  4. 4,0 4,1 Komiks „The Rift Part One”.
Advertisement