Awatar Wiki
Advertisement
Spirit Emblem

Vaatu nie może wygrać. Nie pozwól na dziesięć tysięcy lat mroku. Jesteś Awatarem.

Raava zachęcająca Korrę do dalszej walki[1].

Raava to duch światła i pokoju, a po połączeniu się z Wanem jest także Duchem Awatara. Jest to jeden z najstarszych bytów, który przeżył okres dziesięciu tysięcy żyć nim na świecie pojawili się pierwsi ludzie. Raava i Vaatu, duch mroku i chaosu, spędzili większość swojego istnienia na nieustannej walce, przynajmniej od harmonijnego zrównania w roku 19 829 p.Z., gdyż żadne z nich nie było w stanie całkowicie zgładzić drugiego. Nawet jeżeli Raava zabiłby swojego przeciwnika i zaprowadziła nową erę pokoju, odrobina mroku, które w niej istnieje, rosłaby do momentu aż Vaatu odrodziłby się na nowo, rozpoczynając cykl od początku. Podobnie stałoby się, jeśli to on zabiłaby Raavę[2].

Kiedy w roku 9830 p.Z. Wan uwolnił Vaatu z jej uścisku, Raava musiała sprzymierzyć się z tym człowiekiem, by zniszczyć ducha mroku. Rok później podczas harmonijnego zrównania 9829 p.Z., na stałe połączyła się z mężczyzną, tworząc Awatara[3]. Jednakże, podczas następnego zrównania w 171 o.Z. Raava została oddzielona od Korry i zniszczona, a dziewczyna utraciła połączenie ze wszystkimi poprzednimi wcieleniami, włączając Wana. Udało się ją jednak wkrótce wskrzesić i ponownie połączyć z Korrą, odnawiając Ducha Awatara i rozpoczynając Cykl Awatara od nowa[4].

Przypisy

  1. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 13. „Nadejście mroku” (25/52).
  2. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 7. „Początki, część 1” (19/52).
  4. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 14. „Światło w mroku” (26/52).
Advertisement