Awatar Wiki
Advertisement
URN icon

Pytonakonda to mięsożerny wąż, który, choć niebezpieczny, jest trzymany jako zwierzę domowe przez niektórych mieszkańców Miasta Republiki. Znany jest z owijania się wokół swoich ofiar, głównie małych zwierząt, takich jak ogniste fretki, by je unieruchomić.[1]

Historia[]

W 167  o.Z. pan Feng trzymał pytonakondę w swoim sklepie zoologicznym. Kiedy młody Bolin otworzył klatkę zwierzęcia, chcąc ratować Pabu przed zjedzeniem, pytonakonda rzucił się na chłopca, próbując go udusić. Jednak z pomocą przyszedł Mako, który chwycił węża za ogon i umieścił go w klatce, gdzie ten syknął ze złością na braci.[1]

Anatomia[]

Pytonakonda to wąż z długim, zwiniętym ciałem pokrytym łuskami. Ma smukłą głowę, a w paszczy posiada wiele ostrych zębów i długi, rozdwojony język. Z ciała stworzenia wychodzą cztery kończyny, wszystkie wyposażone w ostre pazury.

Zachowanie[]

Chociaż pytonakondy często służą jako zwierzątka domowe, są naturalnie agresywne i atakują ludzi, kiedy czują się zagrożone. Pytonakonda owija się wokół swoich ofiar, głównie małych zwierząt, takich jak ogniste fretki, by unieruchomić je, udusić i zjeść.

Nawiązanie[]

Pytonakonda jest podobna do pytona w tym sensie, że oba te zwierzęta owijają się wokół swojej ofiary. Duży rozmiar stworzenia może być również przypisany do obu jego imienników, jako że pytony i anakondy są jednymi z największych gatunków węży na świecie. Choć węże te nie mają nóg, wszystkie wyewoluowały z jaszczurek, co tłumaczy obecność kończyn u pytonakondy.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (scenariusz). (16 sierpnia 2013). "Republic City Hustle (część 2)". Republic City Hustle. Odcinek 2. Nickelodeon.

Zobacz też[]

Advertisement