Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Pu-on Tim był uznanym dramaturgiem z Królestwa Ziemi. Najbardziej znany był ze sztuki opartej na życiu Awatara Aanga, „Chłopiec z lodowca”, która jest uważana za jego przełomowe dzieło.

Podróżował przez świat, zbierając informacje na temat Awatara, od lodowatego regionu bieguna południowego po serce Ba Sing Se. Jego źródła obejmowały „śpiewających nomadów, piratów, jeńców wojennych i handlarza kapusty”.

Biografia[]

Pisząc „Chłopca z lodowca”, Pu-on Tim spędzał tygodnie w trasie, całymi dniami nie spał, szukał tropów i podążał za Awatarem. Często opisywał doświadczenie podążania za Awatarem jako „bolesny i niewyraźny sen”, coś, co niemal doprowadziło go do szaleństwa. Jednakże jego praca zaowocowała setkami zwojów wypełnionych notatkami na temat Awatara i nie mógł być bardziej zadowolony ze swojego bezstronnego spojrzenia na Awatara i jego towarzyszy. Nazwał Chłopca z lodowca swoim „arcydziełem”, choć inni krytycy byli mniej przychylni wobec tej sztuki, nazywając ją dziełem, które jedynie można obejrzeć.

Ciekawostki[]

  • Imię Pu-on Tim składa się z dwóch części: „Pu” (浦) chińskiego nazwiska oznaczającego „plażę” i jest jednym ze stu nazwisk rodzinnych. Jego imię On-tim (安添) można z odczytać jako „zwiększający się pokój”. Znak 安 jest również używany w imieniu Aanga. W jego imieniu używa się wyłącznie kantońskiego odczytania znaków.
  • Pu-on Tim został nazwany na cześć pisarza Awatara Tima Hedricka i jest to humorystyczna gra słów „poo on Tim”, co oznacza „kupa na Timie”. Jego wygląd jest również wzorowany na Hedricku.
  • Przedstawienie Pu-on Tima na plakacie Chłopca z lodowca jest bardzo podobne do XVIII-wiecznego portretu cesarza Tang Gaozonga, z jedynymi zauważalnymi różnicami w wyrazie twarzy i braku bródki.
Advertisement