Awatar Wiki
Advertisement

Przestrzeń kosmiczna to termin używany do określenia wszystkiego, co znajduje się poza atmosferą Ziemi. Składa się w większości z próżni wypełnionej gromadami gwiazd, a także ciałami stałymi, takimi jak komety czy meteoroidy.

Podstawowe obserwacje astronomiczne prowadzone przez mieszkańców świata Awatara umożliwiły zrozumienie ruchów planet, a także pozwoliły na przewidywanie prostych prognoz, takich jak przybycie komet, przewidywanie zaćmień czy zależności księżyca od przypływów i odpływów. Pozycje różnych ciał niebieskich w stosunku do Ziemi mają znaczący wpływ na umiejętności tkania żywiołów i duchowość[1][2].

Znani odwiedzający[]

Ciekawostki[]

Planetary alignment

Harmonijne Zrównanie ma miejsce podczas rzadkiego ułożenia planet.

  • Słowem „kosmos” określono miejsce, z którego pochodzi meteoryt, z którego wykonane zostały bransoleta Toph i miecz Sokki, co wskazuje na znajomość mieszkańców Ziemi, że materiał nie pochodzi z tej planety[3].
  • Istnieje osiem planet w Układzie Słonecznym, z czego trzecia i siódma są otoczone pierścieniami[4].
  • Niektórzy wierzą, że duchy istnieją w kosmosie i są połączone z gwiazdami[5].

Przypisy

  1. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 8. „Mroczna strona księżyca” (48/61).
  2. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 12. „Harmonijne zrównanie” (24/52).
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 4. „Mistrz Sokki” (44/61).
  4. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 8. „Początki, część 2” (20/52).
  5. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 27. „Dues”, 27.

Zobacz też[]

Advertisement