Awatar Wiki
Advertisement
URN icon

Azulonie, Władco Ognia naszego narodu od dwudziestu trzech lat. Byłeś [...] niezrównanym zdobywcą Prowincji Hu Xin...

Mędrzec Ognia na pogrzebie Azulona[1].

Prowincje Hu Xin[2][4], czasami nazywane po prostu Hu Xin[5], to zbiór terytoriów położonych wzdłuż zachodniego wybrzeża kontynentu Królestwa Ziemi, nad Morzem Mo Ce. W historii różne narodami kontrolowały te tereny, w tym Królestwo Ziemi, Naród Ognia, a obecnie Zjednoczona Republika Narodów[6].

Historia[]

Prowincje Hu Xin, znajdujące się dawniej pod władzą Królestwa Ziemi, zostały podbite przez wojska Narodu Ognia pod dowództwem Azulona podczas wczesnych etapów wojny stuletniej[1]. Wkrótce potem prowincje zostały skolonizowane przez Naród Ognia. Proces ten zasadniczo zmienił prowincje Hu Xin, ponieważ koloniści Narodu Ognia i tubylcy Królestwa Ziemi szybko się przemieszali i utworzyli unikalne tradycje[7].

Po zakończeniu wojny Prowincje Hu Xin zostały ostatecznie przyłączone do Zjednoczonej Republiki Narodów wraz z wieloma innymi koloniami[6].

Znane miejsca[]

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 7. „Samotny Zuko” (27/61).
  2. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 7. „Samotny Zuko” (27/61), The Complete Series (Blu-ray).
  3. Complete Timeline of the Hundred Year War! 🔥 Sozin ➡️ Ozai - Avatar. Avatar: The Last Airbender (kanał YouTube) Opublikowane 28 listopada 2020 r.
  4. W niektórych źródłach, takich jak napisy na Netflix i iTunes, lub na oficjalnym kanale Avatar: The Last Airbender na YouTube, alternatywnie pisane jest jako Hew Sin Provinces[3].
  5. 5,0 5,1 An Avatar Rises in This First Look at the New Last Airbender Novel, Dawn of Yangchen. Gizmodo.com. Opublikowano 24 maja 2022 r.
  6. 6,0 6,1 Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 1. „Witaj w Mieście Republiki” (1/52).
  7. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Quickstart, 2021, s. 5.
Advertisement