Awatar Wiki
Advertisement
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

To taka sztuczka dla zaawansowanych. Z odrobiną duchowych dodatków.

Jinora wyjaśniająca Kaiowi swoją astralną postać[1].
Jinora explores Lake Laogai

Jinora używała techniki projekcji duchowej do poszukiwania zaginionych magów powietrza.

Projekcja duchowa to specjalistyczna technika magii powietrza, która umożliwia użytkownikowi na utworzenie duchowej postaci siebie i podróżowanie do innego miejsca. Dzięki tej sztuce mag powietrza jest w stanie dotrzeć w miejsca, które są nieosiągalne w żaden inny sposób, jak na przykład swobodne poruszanie się pod wodą oraz do zamkniętych pomieszczeń poprzez przechodzenie przez ciała stałe; ponadto użytkownik zachowuje możliwość rozmawiania z innymi osobami. Mag powietrza jest w stanie odnaleźć osoby z którymi łączą go silne relacje za pomocą projekcji poprzez skupienie się na jej duchowej energii. Jest to bardzo zaawansowana technika i wymaga silnej więzi z duchami[1].

Historia[]

Era Kyoshi[]

W czasach Awatar Kyoshi, młody Nomada Powietrza o imieniu Mangal był szczególnie uzdolniony w projekcji duchowej i rozwinął silne więzi z duchami. Poprzez komunikację z nimi i wyczuwanie, co sprawiało im kłopoty, mężczyzna był w stanie rozwiązywać problemy wiosek w pobliżu Północnej Świątyni Powietrza[2].

171 o.Z.[]

Jinora saving Korra

Dzięki wzmocnionej wersji projekcji duchowej podczas harmonijnego zrównania, Jinora była w stanie rozjaśnić cząstkę Raavy wewnątrz Vaatu.

Podczas harmonijnego zrównania w 171 o.Z. Jinora wykorzystała wzmocnioną wersję techniki projekcji duchowej, by wesprzeć Awatar Korrę podczas walki z Mrocznym Awatarem. Dzięki zwiększonej sile zdolności poprzez zjawisko zrównania, dziewczyna była w stanie podróżować na większe odległości niż normalnie[3].

W ciągu tygodnia po opanowaniu kryzysu Unalaqa Jinora wykorzystała tę technikę ponownie, gdy wyczuła, że Korra jest w tarapatach. Chociaż jej ciało wciąż odbywało podróż z Południowego Plemienia Wody, młody mag powietrza była w stanie kilkukrotnie skontaktować się z Awatar, która widziała ducha Jinory na Wyspie Świątyni Powietrza, w Mieście Republiki, na biegunie południowym oraz w świecie duchów. Jinora pomogła w ten sposób Korrze odzyskać jej zdolności magiczne[4].

Kilka tygodni później Jinora była w stanie zlokalizować nowych magów powietrza w Ba Sing Se za pomocą zaawansowanej techniki. Dzięki niej mogła wejść do zatopionej podziemnej bazy Dai Li pod Jeziorem Laogai. Gdy jej poszukiwania okazały się nieskuteczne, dziewczyna skupiła się na energii Kaia i była w stanie pojawić się tuż obok niego. Przelatując przez skały i ziemię ponad jego celą, odkryła, że chłopak wraz z innymi magami powietrza są przetrzymywani przez Królową Ziemi Hou-Ting pod ziemią pod świątynią królowej[1].

Ta zdolność przydała się, kiedy Jinora wraz z innymi członkami Narodu Powietrza została uwięziona w jaskiniach Nomadów Powietrza przez członków Czerwonego Lotosu. Chociaż nie udało jej się odnaleźć drogi ucieczki, dowiedziała się poprzez projekcję o miejscu przetrzymywania Korry oraz o truciźnie, jaka została jej podana, dzięki czemu Tonraq, Mako i Bolin byli w stanie odnaleźć Awatar, a Suyin Beifong uratowała jej życie[5].

174 o.Z.[]

Gdy Korra zaginęła w podróży na biegun południowy, Jinora próbowała odnaleźć ją poprzez projekcję duchową, jednak nie udało jej się. Zapewniła jednak swojego ojca, że poszczęści jej się, gdy opuści Miasto Republiki. W trakcie podróży przez Królestwo Ziemi z Ikki i Meelo na Papryce, dziewczyna bezskutecznie próbowała odnaleźć energię Korry. Dopiero gdy Awatar odbudowała połączenie z samą sobą, Jinora była w stanie wyczuć jej położenie i zlokalizować ją u podnóża drzewa banian na Mglistym Bagnie[6].

Korra, Mako, and Jinora's spirit projection

Jinora wykorzystała swoją zdolność do duchowej projekcji, by wezwać Korrę na pomoc, kiedy została zaatakowana przez pnącza duchów.

Niedługo później, mierząc się z armią pod wodzą Kuviry w Zaofu, Jinora wykorzystała tę zdolność do wezwania swojego rodzeństwa na pomoc[7]. Później w podobny sposób poprosiło o wsparcie Korrę, gdy zaatakowały ją pnącza duchów[8].

Gdy członkowie Triady Potrójnej Groźby grozili przejęciem nowego portalu w Mieście Republiki po nieudanej inwazji na Republikę, Jinora wysłała swojego ducha na Wyspę Świątyni Powietrza, by ostrzec o tym Drużynę Awatara[9].

Znani użytkownicy[]

Ciekawostki[]

  • Projekcja duchowa jest najsilniejsza podczas harmonijnego zrównania, ponieważ zjawisko wzmacnia każdy rodzaj energii duchowej[1].
  • Chociaż ta technika jest podobna do projekcji astralnej wykorzystanej przez Korrę w walce z Unalaqiem, ta druga jest powiązana z magią energii[3].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Legenda Korry”, Księga III: Zmiana, rozdział 4. „Wyzwolenie” (30/52).
  3. 3,0 3,1 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 14. „Światło w mroku” (26/52).
  4. Gra wideo studia PlatinumGames „The Legend of Korra”, Activision, 21 października 2014.
  5. Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 13. „Ostatnia bitwa” (52/52).
  6. Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 4. „Wezwanie” (43/52).
  7. Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 6. „Bitwa o Zaofu” (45/52).
  8. Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 9. „Ostoja duchów” (48/52).
  9. Komiks „Wojna o wszystko, tom 1”.
Advertisement