Awatar Wiki
Advertisement

Próba porwania Awatar Korry to plan zorganizowany przez Czerwony Lotos jako część ich przedsięwzięcia w zaprowadzeniu nowego porządku świata. Z pomocą Aiweia czwórka kryminalistów dostała się wewnątrz Zaofu i uśpiła Awatar Korrę, którą następnie próbowali porwać i niezauważenie uprowadzić z miasta. Pomimo ich starań Zaheer i jego towarzysze musieli zbiec, kiedy zostali wykryci przez Drużynę Awatara i członków Klanu Metalu, którym udało się odzyskać Korrę podczas bitwy w rezydencji Suyin Beifong[1].

Preludium[]

W 158 o.Z. grupa przestępców pod przywództwem Zaheera próbowała porwać Korrę krótko po tym, kiedy została rozpoznana jako Awatar, lecz ostatecznie im się nie powiodło przez interwencję Tenzina, Zuko, Tonraqa i Sokki. Przez to nieudane porwanie przestępcy zostali umieszczeni w czterech osobnych więzieniach zaprojektowanych specjalnie, aby zwalczać ich poszczególne zdolności. Przez trzynaście lat Porządek Białego Lotosu pilnował i przesłuchiwał porywaczy, lecz ich motywacje nigdy nie zostały ujawnione[2].

Krótko po harmonijnym zrównaniu w 171 o.Z. grupie udało się wydostać z więzień dzięki zyskaniu magii powietrza przez Zaheera. Mężczyzna wkrótce ustalił, że Korra znajduje się w Zaofu z Klanem Metalu. Czerwony Lotos udał się w kierunku miasta, aby spotkać się z Aiweiem, który pomógł im dostać się do środka pod osłoną nocy[1].

Próba porwania[]

Korra and Naga sedated

Korra i Naga zostały uśpione strzałkami ze śliną shirshu.

Czwórka przestępców, zdająca sobie sprawę z zaawansowanych środków ochrony w Zaofu, ukradkiem dostała się do domów gościnnych niedaleko rezydencji Suyin Beifong, gdzie nocowała Korra i reszta Drużyny Awatara. Ming-Hua za pomocą magii wody wycięła okrąg w szybie do sypialni swojego celu, umożliwiając Zaheerowi uśpienie Nagi. Niedźwiedziopies wydał z siebie kilka odgłosów, zanim substancja paraliżująca zaczęła działać, przez co Korra również się przebudziła. Nim jednak była w stanie coś zdziałać również została trafiona strzałką i straciła przytomność. Pomimo starań porywaczy, Pabu ujrzał ich zabierających Korrę i natychmiast ostrzegł Bolina i Mako.

Bracia ruszyli w pogoń, lecz przestępcy przytłoczyli ich swoimi atakami różnej maści. Hałas poinformował strażników o ich obecności i wkrótce w okolicy rozbrzmiała syrena i zapaliły się reflektory, oświetlające członków Czerwonego Lotosu. Kiedy ich odkryto, Ghazan wywołał plan awaryjny, dzięki czemu P'Li mogła zaatakować strażników oraz przyjaciół Korry promieniami spalającymi.

Red Lotus cornered

Ghazan stworzył fosę z lawy, aby stopić swoje metalowe więzienie i ochronić siebie oraz przyjaciół przed żołnierzami.

Aby uwięzić porywaczy, Lin Beifong i członkowie Klanu Metalu zaczęli otaczać ich metalowymi panelami, tworząc prowizoryczne więzienie. Kuvira rozkazała im się poddać i oddać Awatar, lecz w tym momencie ziemia wokół zamkniętych przestępców zaczęła się topić i stworzyła fosę z lawy wokół odpadających od siebie kawałków metalu. Zaheer za pomocą podmuchów powietrza wykorzystał obłok dymu, w którym ukrył swoją grupę, ale jeden ze strażników wykorzystał jego wystawioną pozycję, aby odseparować go od reszty za pomocą metalowego kabla. Żołnierze z Zaofu próbowali bezowocnie obezwładnić maga powietrza, ale udało im się powstrzymać go przed powrotem do jego drużyny.

Ponieważ przejście przez rzekę lawy i stałe wybuchowe ataki P'Li było zbyt niebezpieczne, Suyin i Lin postanowiły spuścić się po kablach ze szczytu metalowej kopuły oraz wyznaczyły Bolinowi zadanie tymczasowego ogłuszenia P'Li za pomocą ciosu w jej trzecie oko. Pomimo występujących problemów z komunikacją chłopakowi udało się trafić kobietę w jej tatuaż i zablokować chwilowo jej chi, podczas gdy siostry Beifong opadły na bandytów i uratowały Korrę. Ming-Hua schwytała nogę Lin swoją wodną macką, ale kobieta została uwolniona dzięki podmuchowi ognia wystrzelonemu przez Mako.

Zdenerwowany Zaheer ruszył w powietrzną pogoń za Lin na swojej lotni i atakami powietrza sprawił, że zwisająca na kablu kobieta zaczęła się chwiać. Nim jednak udało mu się odzyskać Korrę, Suyin wciągnęła swoją siostrę na górę i wystrzeliła w Zaheera swój metalowy naszyjnik, przebijając jego latawiec i zmuszając go do lądowania. Zdając sobie sprawę z porażki, przestępcy uciekli pod osłoną dymu[1].

Następstwa[]

Team Avatar discovers secret room

Drużyna Awatara odnalazła sekretny pokój schowany za regałem w domu Aiweia.

Infiltracja Zaofu zmusiła Suyin do przesłuchania każdego ze strażników miasta, aby ustalić tożsamość tego, kto był odpowiedzialny za wpuszczenie Zaheera i pozostałych do środka. Ponieważ Aiwei praktykował prawdowidzenie to on prowadził przesłuchania i wkrótce wskazał, że to Hong Li był zdrajcą. Jednak wkrótce imię strażnika zostało oczyszczone i Drużyna Awatara odkryła, że to sam Aiwei współpracował z Zaheerem. Doradca zbiegł z miasta, a Korra i jej przyjaciele postanowili ruszyć za nim, pomimo rozkazów Lin[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Legenda Korry”, Księga III: Zmiana, rozdział 8. „Napaść” (34/52).
  2. Legenda Korry”, Księga III: Zmiana, rozdział 4. „Wyzwolenie” (30/52).
Advertisement