Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblemEarth Kingdom emblem

Port Ketu[1] był bazą wojskową Narodu Ognia zlokalizowaną w południowo-zachodnim Królestwie Ziemi. Port, okupowany przez Naród Ognia przez dziesięciolecia przed zakończeniem wojny, służył jako główny punkt morski, w którym mogły dokować statki i uzupełniać zaopatrzenie podczas późniejszych etapów wojny stuletniej. Port Ketu znajdował się w pobliżu Południowego Plemienia Wody i był dobrze umiejscowiony, aby zapewnić wojsku Narodu Ognia żołnierzy i zaopatrzenie podczas ich ataków na Królestwo Ziemi[2].

Historia[]

Agni Kai court

Zuko i Zhao pojedynkowali się na arenie Agni Kai w porcie.

Książę Zuko przybył do Portu Ketu, aby naprawić swój statek po tym, jak został on uszkodzony podczas gwałtownej konfrontacji z Awatarem Aangiem. Wiodącym przywódcą odpowiedzialnym za port był nowo mianowany komandor Zhao, który rozkazał swoim żołnierzom przesłuchać załogę statku Zuko, z którego dowiedział się, że Awatar wciąż żyje. Dowiedziawszy się o tym, Zuko wpadł we wściekłość i pośpiesznie wyzwał Zhao na Agni Kai, które ten pierwszy wygrał, ku wielkiemu szokowi i złości komandora. Niedługo potem obaj mężczyźni odeszli w nadziei, że odnajdą i schwytają Awatara dla swoich korzyści[3].

Wkrótce po odejściu księcia Zuko Zhao również popłynął na nowe stanowisko, a na na nowego zarządcę portu mianowano kapitana. Jednak Zhao zabrał ze sobą większość żołnierzy z Portu Ketu, pozostawiając bazę prawie bezbronną. To naraziło port na ataki piratów. Pozostały garnizon zorganizował następnie misję zwiadu przeciw piratom, próbując określić zakres działalności piratów na pobliskiej wyspie. Członkowie operacji, dowodzeni przez zwiadowcę, walczyli z kilkoma grupami piratów i odkryli, że korsarze zbudowali w pobliżu fortecę. Po kilku misjach w ramach operacji udało się pozyskać wystarczające zasoby, aby skutecznie wesprzeć i zaopatrzyć port, a wojsko portu zaczęło organizować turniej sparingowy pomiędzy żołnierzami na Arenie Portowej, aby to uczcić. Turniej ten spowodował wizytę byłego dowódcy bazy, Zhao, który chciał sprawdzić zapał drużyny, która dotychczas w meczach sparingowych pokonywała wszystkich swoich przeciwników. Ku uciesze garnizonu Portu Ketu, ich przedstawiciele faktycznie pokonali aroganckiego byłego przywódcę[1].

Po zakończeniu wojny Port Ketu został zwrócony Królestwu Ziemi w ramach Ruchu Przywrócenia Harmonii[4][5].

Opis[]

Port Ketu znajdował się u podnóża góry i rozciągał się na długim pasie płaskiego terenu w poprzek linii brzegowej. Jego położenie sprawiło, że było to naturalne miejsce dla statków Narodu Ognia, które musiały zatankować lub przeprowadzić naprawę, pomiędzy Morzem Południowym a terytoriami Narodu Ognia dalej na północ[1][3]. Okręty marynarki wojennej cumowały w szczelinach na brzegu wody, a biegnące pomiędzy szczelinami tory służyły do ​​transportu beczek i skrzyń do różnych części portu. Oddzielny, ale dłuższy tor oddzielał port od obozu wojskowego położonego dalej w głębi lądu.

Ketu Harbor at sunset

W porcie znajdowała się arena Agni Kai, przystań dla statków oraz szereg namiotów i wież strażniczych.

Na tyłach portu ustawiono liczne namioty wojskowe, przypominające świątynie i prezentujące czerwono-złote barwy Narodu Ognia. Każdy namiot miał jedno wejście od przodu, które często było strzeżone. Wnętrze namiotów było bogato udekorowane dywanami, stołami, krzesłami i wystawami broni, a także mapą świata, której urzędnicy używali do planowania ataków wojska. Na zewnątrz namiotów znajdowało się wiele flag Narodu Ognia, latarnie i wieże strażnicze, z których wszystkie były symbolicznie czerwone. Jednym z najbardziej godnych uwagi obiektów portu była wielka arena, na której organizowano Agni Kai. Od reszty terenów oddzielał go prostokątny kamienny mur z czterema dużymi pochodniami w rogach. Dwie łukowate bramy z flagami prowadziły na dziedziniec, płaskie i przestronne pole gruntowe[3].

Po opuszczeniu bazy przez Zhao, Port Ketu doznał pewnych zniszczeń w wyniku ataków piratów. Baza została odrestaurowana dzięki staraniom zwiadowcy i jego drużyny. Zwiadowca ufundował także utworzenie w bazie uzdrowiska, zwanego „Lożą Wojskową”, w którym żołnierze mogli odpocząć i zregenerować siły[1].

Personel[]

  • Organizator Areny[1]
  • "Płonące Wilkoperze" (drużyna turniejowa)[1]
  • Strażnik Loży[1]
  • "Bohaterowie Portu Ketu" (drużyna turniejowa)[1]
  • Kapitan Portu Ketu[1]
  • "Magmowe Mangustojaszczury" (drużyna turniejowa)[1]
  • Zwiadowca[1]
  • Zhao (dawniej)

Ciekawostki[]

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Avatar: Generations, Navigator Games oraz Square Enix Mobile London, 10 sierpnia 2022.
  3. 3,0 3,1 3,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 3. „Południowa Świątynia Powietrza” (3/61).
  4. Legenda Korry”, Księga III: Zmiana, rozdział 2. „Odrodzenie” (28/52).
  6. Komiks „The Promise Part One”.
Advertisement