Ten artykuł dotyczy odcinka. Jeżeli szukasz miejsca, zobacz Południowa Świątynia Powietrza (miejsce).

Mnich Gyatso i inni magowie powietrza już nie żyją, ale ty ciągle masz rodzinę! Sokka i ja, jesteśmy twoją rodziną!

Katara do zrozpaczonego Aanga w Stanie Awatara.

Południowa Świątynia Powietrza (ang. The Southern Air Temple) to trzeci odcinek serialu animowanego "Awatar: Legenda Aanga". Jego premiera miała miejsce 25 lutego 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 11 lipca 2008 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Aang namawia Katarę i Sokkę na wizytę w Południowej Świątyni Powietrza, gdzie opowiada historie o swoim mentorze, przyjaciołach i zabawach. Po odkryciu szkieletu Gyatso i zagłady swojego ludu z rąk Narodu Ognia, zrozpaczony i wściekły Aang wchodzi w stan Awatara, tym samym informując świat, że Awatar powrócił. W międzyczasie Zuko i jego stryj Iroh spotykają komandora Zhao, który dowiaduje się, że znaleźli Aanga. Książę wyzywa mężczyznę na pojedynek o prawo do schwytania Awatara i wygrywa.

Przypisy[edytujedytuj kod]

Rewelacje o postaciach[edytujedytuj kod]

  • Aang ujawnia, że mnich Gyatso był jego nauczycielem magii powietrza.
  • Okazuje się, że Roko był Awatarem bezpośrednio przed Aangiem.
  • Zhao ujawnia, że Zuko został wygnany.
  • Okazuje się, że matka Katary i Sokki została zabita przez Naród Ognia.

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

  • W sanktuarium powietrza, męski Awatar stał obok Roko - zamiast niego powinna stać Awatar Kyoshi.
  • Jest to jedyny odcinek, w którym ekran tytułowy nie ma czystego, białego tła.
  • Według strony internetowej Nick.com, odcinek został zatytułowany "Aang Goes Home" (pol. "Aang wraca do domu").
  • Gdy Zuko i Iroh przybyli do portu komandora Zhao, ten zapytał ich, jak ich statek został uszkodzony. Zuko okłamał go twierdząc, że natknęli się na statek Królestwa Ziemi. Jest to jedno z zaledwie dwóch odniesień w całej serii do jakiejkolwiek formy marynarki Królestwa Ziemi.
  • Po tym jak latający lemur kradnie brzoskwinię Sokki, Aang mówi, że będzie nazywać się "Momo". Okazuje się, że Momo, oprócz tego, że jego japoński odpowiednik to "Fido" (popularna nazwa dla zwierząt), oznacza także "brzoskwinię".

Zobacz też[edytujedytuj kod]

Water Tribe emblem.png KSIĘGA I: WODA

1. „Chłopiec w górze lodowej
2. „Powrót Awatara
3. „Południowa Świątynia Powietrza
4. „Wojowniczki z Kyoshi
5. „Król Omashu
6. „Więźniowie
7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów

8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko
9. „Zwój magii wody
10. „Jet
11. „Wielka przepaść
12. „Sztorm
13. „Błękitny Duch
14. „Wróżbiarka

15. „Bato z Plemienia Wody
16. „Dezerter
17. „Północna Świątynia Powietrza
18. „Mistrz magii wody
19. „Oblężenie Północy, część 1
20. „Oblężenie Północy, część 2

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga