Mag ziemi Earth Kingdom emblem.png

Aby je powstrzymać, wysłałem elitarny oddział magów ziemi zwany Plutonem Terra.

Pluton Terra to elitarny oddział magów ziemi pod dowództwem generała Sunga, który ma na celu obronę zewnętrznego muru Ba Sing Se. Jest zdolną grupą, zorganizowaną i skoordynowaną w swoich działaniach, a jej członkowie noszą mundury podobne do tych noszonych przez normalnych magów ziemi, ale o innych barwach.[1]

Historia[edytujedytuj kod]

Jako elitarny oddział, Pluton Terra działa jako pierwsza linia obrony Ba Sing Se: zamiast polegać na sile zewnętrznego muru, pluton zostaje wysłany do walki z wrogami jeszcze na równinach przed fortyfikacją.

Gdy Naród Ognia ruszył w stronę Wielkiego Muru Ba Sing Se z ogromnym wiertłem i kilkoma czołgami, generał Sung wysłał sześć szwadronów Plutonu Terra, by udaremnić atak. Członkowie oddziału ukryli się głębokich wykopach, a gdy jednostki wroga zbliżyły się dostatecznie blisko, wyskoczyli z okopów i przypuścili masowy atak. Jeżdżąc na falach z ziemi łatwo wyeliminowali czołgi i zaczęli bezpośrednio atakować kolosalną maszynę ziemnymi kolumnami. Jednak, pomimo ich wysiłków, nie byli w stanie zatrzymać maszyny.

Pluton Terra pokonany przez Ty Lee.

Kilka chwil później Pluton Terra musiał przystąpić do obrony, gdy został zaatakowany przez przyjaciółki Azuli: Mai i Ty Lee. Potężne, choć powolne ruchy magów ziemi nie były skuteczne przeciwko niezwykłej zwinności i precyzyjnych ataków dwóch dziewcząt i Pluton Terra został szybko pokonany.

Pokonani wojownicy zostali bezpiecznie ewakuowani na szczyt Wielkiego Muru, gdzie Katara zaczęła ich uzdrawiać. Mimo to dziewczyna nie mogła cofnąć efektów blokowania chi.[1]

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

  • W szwedzkiej wersji językowej, generał Sung błędnie nazywa Pluton Terra jako "Pluton Terror" ("Terror Teamet" w języku szwedzkim).
  • W języku łacińskim słowo terra oznacza "ziemia".

Przypisy[edytujedytuj kod]

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (15 września 2006). "Wiertło". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 13. Nickelodeon.

Zobacz też[edytujedytuj kod]