Awatar Wiki
Advertisement
Awatar Wiki
Water Tribe emblem.png

Ludzie z Plemienia Wody potrafią się przystosować do wielu rzeczy. Posiadają głęboki zmysł wspólnoty wzajemna miłość pomaga im wszystko przetrwać

Iroh

Plemiona Wody to wspólne określenie dla narodu magów wody. Jest to jeden z czterech narodów. Mieszkańcy Plemion zamieszkują głównie trzy lokacje: Południowe Plemię Wody, Północne Plemię Wody oraz Mgliste Bagna. Wiele osób z plemion zamieszkuje też Miasto Republiki.

Mimo pokojowego nastawienia to Plemiona Wody odgrywały ważną rolę w ostatnich latach stuletniej wojny. Północne Plemię Wody odpierało bowiem ataki Narodu Ognia oraz doprowadziło do śmierci generała Zhao. Południowe Plemię Wody jak i mieszkańcy Bagien uczestniczyli natomiast w inwazji podczas Dnia Czarnego Słońca.

Plemiona Wody posiadają gorszą gospodarkę ok Królestwa Ziemi lub Narodu Ognia ze względu na położenie geograficzne. Prawie wszystko jest zależne od oceanu, gdyż nie istnieją tam złoża naturalne, a jednym z najważniejszych zajęć ludzi jest rybołówstwo.

Początki[]

Water lion turtle.png

W Erze Raavy pierwotni magowie wody otrzymali moc tkania żywiołu od Lwiożółwia wody. Używali tkania wody jako pomocy w zbieraniu wody oraz innych niezbędnych surowców. Po wyrzeknięciu się przez Lwiożółwie roli opiekunów ludzkości, magowie wody zgromadzili się, by utworzyć plemię. Przodkowie pierwszych plemion opuścili miasta Lwiożółwi na rzecz zakładania osad skupionych na biegunie północnym pomimo faktu, że niektóre z miast, z których wywodzili się ludzie Wodnego Plemienia, znajdowały się w regionach tropikalnych.

Niektóre z aspektów życia czy uroczystości praktykowane przez pierwotne plemienia stały się częścią kultury całego narodu, czego przykładem może być zależność od wody i pozyskiwanie głównie z niej pożywienia. Kopułopodobne struktury nadal pozostają integralną częścią architektury plemion wody. W kulturze dominuje kolor niebieski, księżyc oraz kult duchów. Jednakże, przez wieki pojawiły się pewne różnice; dawniej, magowie wody zamieszkiwali regiony o bardziej umiarkowanym klimacie niż młodsze pokolenia, co więcej – ich ubrania jak i broń znacznie się różniła od późniejszych plemion. W tych różnicach można się dopatrywać pewnych podobieństw do kultury wczesnego Narodu Ognia.

Plemię Wody podzieliło się na Północne i Południowe Plemię Wody, co doprowadziło do podziału kulturowego i politycznego, który trwał aż do czasów współczesnych.

Wygląd[]

Plemiona wody są etnicznie jednolite – zwykle mieszkańców charakteryzują jasno lub ciemnobrązowe włosy, szare bądź niebieskie oczy, ciemna karnacja. Noszą niebieskie parki i spodnie wyściełane i obszyte białym futrem w zestawieniu z rękawiczkami oraz śniegowcami.

Ubiór Plemienia Wody charakteryzuje niebieski kolor

Mężczyźni najczęściej mają długie włosy lub uwiązane w kucyk znany również jako „Wilczy ogon wojownika”. Strój męski w Północnym plemieniu wody jest znacznie ciemniejszy od tych noszonych w południowym.

Kobiety różnie stylizują sobie włosy – zwykle są splecione w warkocz, czasem zaakcentowane koralikami bądź „zawijasami”. W Południowym Plemieniu Wody kobiety zostały ukazane nosząc kok z ozdobną wstążką.

Szlachta zwykle ubiera odcienie fioletu.

Mieszkańcy bagien noszą okrycie zrobione z liści, co odzwierciedla otaczające ich środowisko; czasem używają drewnianej zbroi.

Podział[]

Plemiona Wody w swojej historii podzieliły się na trzy główne ugrupowania.

Information icon.svg Osobny artykuł: Północne Plemię Wody

Północne Plemię Wody[]

Północne Plemię Wody to wielkie plemię w porównaniu do Południowego.W tym plemieniu mieszkają prawie sami magowie Wody. Kobietom jest zabronione uczenie się magii, jednak uczą się one zdolności uzdrawiania. Nie bez powodu to plemię przetrwało 100 lat wojny. Pochodzą z niego m.in. Pakku, Kanna i Yue. Katara i Aang uczyli się tam magii wody .

Information icon.svg Osobny artykuł: Południowe Plemię Wody

Południowe Plemię Wody[]

Południowe Plemię Wody to część Plemienia Wody, która zamieszkuje biegun południowy. Jego członkowie są rozproszeni, skupiając się jedynie w niewielkich wioskach. Podczas serii poznajemy tylko jedną z nich. Po wojnie Plemię Wody szybko się rozwinęło. Jednak wywołało to spory pomiędzy Północą a Południem.

Information icon.svg Osobny artykuł: Bagienne Plemię Wody

Bagienne Plemię Wody[]

Bagienne Plemię Wody to jedno z Plemion Wody. Znajduje się na obszarze Królestwa Ziemi w Mglistych Bagnach.

Kultura[]

W związku z rozdzieleniem plemion w ciągu tysiącleci kultura lekko poróżniła się.

Information icon.svg Osobny artykuł: Kultura Północnego Plemienia Wody

W Północnym Plemieniu Wody w przeciwieństwie do Południowego kobiety nie mogą tkać wody. Obdarzone umiejętnością magii mają możliwość jedynie nauki uzdrawiania.

Wojsko[]

Nie tylko kultura, ale i wojska uległy lekkiemu poróżnieniu.

Information icon.svg Osobny artykuł: Wojsko Północnego Plemienia Wody
Information icon.svg Osobny artykuł: Wojsko Południowego Plemienia Wody
Advertisement