Awatar Wiki
Advertisement
Water Tribe emblem
Ten artykuł dotyczy gatunku z "Awatar: Legenda Aanga". Szukając podobnego gatunku z "Legendy Korry", zobacz niedźwiedziopies polarny.
Zuko tries to explain himself
On nazywa się inaczej, ale…
Termin „Pies polarny” nie został zatwierdzony przez oficjalne źródła.

Pies polarny to zwierzę udomowione przez mieszkańców Południowego Plemienia Wody, gdzie występuje jako zwierzę domowe.[1]

Anatomia[]

Jest to stworzenie wielkości dużego psa. Ma niebieskie oczy, różowy lub czerwonawy nos, zaokrąglone uszy i trójpalczaste łapy. Ma umaszczenie głównie białe, z jednym, czarnym wzorem, który rozpoczyna się u nasady nosa i przechodzi przez głowę oraz plecy zwierzęcia i kończy się na początku ogona.[1] Futro psa polarnego pomogło mu zaadaptować się do warunków zimowych występujących na obszarze, na którym go udomowiono.

Zachowanie[]

Mimo, że nigdy nie został przedstawiony w dziczy, wiadomo, że przynajmniej jeden oswojony pies polarny był w Południowym Plemieniu Wody. Ssak wygląda na spokojnego i posłusznego. Jest spokojny nawet w pobliżu dzieci – mimo że cała ich grupa otoczyła psa i zaczęły się ekscytować, pies ledwie otworzył jedno oko.[1]

Nawiązanie[]

Stworzenie to jest połączeniem niedźwiedzia polarnego oraz psa z rasy alaskan malamute bądź innego gatunku stosowanego w psich zaprzęgach.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (21 lutego 2005). "Chłopiec w górze lodowej". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 1. Nickelodeon.

Zobacz także[]

Advertisement