Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem
Pentapox

Mieszkańcy Nowego Ozai udają pięcioospę, aby uciec z miasta

Pięcioospa to nazwa pseudo-choroby wymyślonej przez Katarę i Sokkę, aby zmylić strażników Narodu Ognia przed odkryciem, że drużyna Awatara przebywa w Nowym Ozai. Ta rzekoma "przypadłość" została później użyta, aby pomóc mieszkańcom uciec z miasta.[1]

Historia[]

Pentapox epidemy

Sokka i Katara wyprowadzają "chorych" mieszkańców z miasta

Podczas gdy Naród Ognia okupował Omashu, Awatar Aang, Katara i Sokka zostali przyłapani przez kilku strażników, z których jeden zauważył plamy na twarzy Sokki, powstałe po oderwaniu pięciorniczki. Aby zachować swoją tożsamość w ukryciu, Katara powiedziała, że brat cierpi na pięcioospę, fikcyjną chorobę, którą wymyśliła na miejscu. Chłopak udawał cierpienie i poważny ból fizyczny, dzięki czemu strażnicy uciekli w popłochu.

Aby uciec z okupowanego Omashu, Sokka wymyślił plan oparty na pięcioospie. Żołnierze oporu wręczyli obywatelom pięciorniczki, z pomocą których mieli upodobnić się do ofiar choroby, po czym ruszyli na spacer po mieście w sposób podobny do zombie, jęcząc, że są ciężko chorzy. Na rozkaz gubernatora, mieszkańcy zostali wypędzeni za bramy miasta, by uwolnić je od zarazy.[1]

Opis[]

Pentapus being retracted

Pięciorniczki zostawiają kropki na ciele, które stały się inspiracją do powstania pięcioospy

Katara opisała epidemię jako poważną i bardzo zakaźną. Osoba zarażona pięcioospą może zostać łatwo zidentyfikowana przez liczne fioletowe kropki na całym ciele. Znaki te zostały stworzone przez pięciorniczki, które przylgnęły do ludzkiej skóry i pozostawiły plamki po oderwaniu macek. "Zainfekowany" osobnik porusza się powoli i "bez życia", głośno jęcząc, przez co przypomina zombie.[1]

Ciekawostki[]

  • Toph mówi do Sokki, gdy ten miał wyjaśnić swój plan przejęcia wrogich statków w komiksie "The Bridge", aby nie opowiadał ponownie historii o pięcioospie.
  • Rzekome objawy pięcioospy przypominają ospę wietrzną ze świata rzeczywistego.
  • Jeden ze strażników omyłkowo wspomniał śmierć kuzyna spowodowaną pięcioospą. Odzwierciedla to psychologiczny proces sugestii, która jest znaną przyczyną powstawania fałszywych wspomnień.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (7 kwietnia 2006). "Powrót do Omashu". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 3. Nickelodeon.

Zobacz też[]

Advertisement