Awatar Wiki
Advertisement
Airbending emblemAir Nomads emblem

Papryko to latający bizon, który wybrał Jinorę na swoją towarzyszkę. Stworzenie służyło za środek transportu Jinory, Ikki i Meelo podczas ich dążenia do zlokalizowania Awatar Korry.

Historia[]

Próbując zlokalizować Awatar Korrę, Papryko został osiodłany przez Jinorę, Ikki i Meelo, aby zabrać ich z Miasta Republiki. Po zakończeniu przygotowań Jinora usiadła na głowie Papryko, wzięła lejce i nakłoniła bizona do lotu. Papryko przeleciał przez Zjednoczoną Republikę Narodów i chociaż regularnie się zatrzymywali, aby Jinora mogła szukać duchowej energii Korry, w końcu dotarli do Królestwa Ziemi. Podczas lotu nad Mglistym Bagnem, Papryko został nagle ściągnięty przez pnącza. Mimo że bizon rozbił się w wodzie, Meelo szybko uwolnił zwierzę za pomocą magii powietrza, umożliwiając kontynuowanie podróży. Kiedy Jinora wyczuła położenie Korry przy drzewie banian, Papryko opuścił zieleń i poleciał w kierunku środka bagna. Tam znaleźli Korrę i Toph. O zmroku Papryko wyruszył w podróż powrotną do Miasta Republiki, niosąc trzech magów powietrza i awatara. Został jednak poprowadzony, by zrobić objazd przez Zaofu, ponieważ Korra chciała zatrzymać Kuvirę. Następnego dnia Papryko został zabrany przez Meelo i Ikki na misję ratunkową w celu odzyskania Jinory, Opal i Korry. Bizon, któremu nakazano zanurkować, zanurkował w serce wiru powietrznego stworzonego przez dwie dziewczyny i wystartował ponownie po tym, jak zabezpieczyły ranną Korrę. Papryko zabrał wszystkich z powrotem na Wyspę Świątyni Powietrza, gdzie Opal głaskała bizona.

Advertisement