Fire Nation emblem.png

Pancernikodźwiedź to gatunek hybrydowego stworzenia żyjącego w Narodzie Ognia.[1]

Historia[edytujedytuj kod]

Pancernikodźwiedź został uznany za "potwora" wśród mieszkańców pewnej wioski Narodu Ognia, gdy dwoje dzieci wróciło z lasu, twierdząc, że widziało coś ogromnego i futrzanego za krzakami. Sokka zgodził się pokonać bestię, myśląc, że to tylko Appa, aby zarobić pieniądze. Chłopak próbował odbyć pokaz dla mieszkańców wsi, ale po podejściu do potwora odkrył, że jest to pancernikodźwiedź, a nie latający bizon. Na pomoc Socce przybył Appa. Po krótkiej walce bizon zwyciężył, a pancernikodźwiedź zwinął się w kulę, którą Appa wyrzucił swoim ogonem.[2]

Anatomia[edytujedytuj kod]

Pancernikodźwiedź to ogromne zwierzę, który rozmiarem przypomina latającego bizona. Ma ciało i ogólny wygląd niedźwiedzia, ale jego ogon, głowa i plecy pokryte są powłoką ochronną, jak u pancernika.

Zachowanie[edytujedytuj kod]

Pancernikodźwiedzie są znane jako bardzo wybuchowe stworzenia i łatwo je sprowokować. W walce twardo stąpają po ziemi i za wszelką cenę próbują pokonać przeciwnika. Jednak, gdy zdają sobie sprawę, że ich rywal jest silniejszy i może ich pokonać, zwijają się w ochronną kulę.[2]

Nawiązanie[edytujedytuj kod]

Pancernikodźwiedź, jak sama nazwa wskazuje, jest połączeniem pancernika i niedźwiedzia.

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

  • Kiedy pancernikodźwiedź zwinie się w kulę, wydaje się znacznie mniejszy.
  • Pancernikodźwiedź został wspomniany przez drużynę Awatara, gdy jej członkowie dyskutowali o tym, jakiego gatunku jest niedźwiedź należący do Króla Ziemi Kueia.[1]

Przypisy[edytujedytuj kod]

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (22 września 2006). "Miasto murów i tajemnic". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 14. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 Torres, J. (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Comicraft (dialogi). "Monster Slayer" (5 lipca 2011 [edycja Dark Horse Comics]), Nickelodeon.

Zobacz też[edytujedytuj kod]