Ten artykuł dotyczy odcinka. Jeżeli szukasz miejsca, zobacz Północna Świątynia Powietrza (miejsce). Jeśli szukasz podobnego artykułu, zobacz inne znaczenia tego słowa.

Bardzo się cieszę, że tu mieszkacie. Postąpiliście jak kraby pustelniki. Nie urodziliście się tu, lecz znaleźliście pusty pancerz i zamieniliście go w swój dom… chroniąc się nawzajem.

Północna Świątynia Powietrza (ang. The Northern Air Temple) to siedemnasty odcinek serialu animowanego "Awatar: Legenda Aanga". Jego premiera miała miejsce 4 listopada 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 24 lipca 2008 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Aang odkrywa mieszkańców Królestwa Ziemi, którzy zamieszkali w jednej ze świątyń powietrza. Początkowo bardzo mu się to nie spodobało, ponieważ jeden z nich, mechanik, zburzył wiele fragmentów świątyni, by zrobić miejsce na nowoczesne odkrycia technologiczne. Aang odkrywa, że wynalazca, jego syn i towarzysze musieli uciekać z własnego domu i że mężczyzna jest zmuszany do produkcji broni dla Narodu Ognia. Z pomocą Awatara z powodzeniem udaje się wypędzić agresorów i powstrzymać atak na świątynię. Aang zmienia zdanie o nowych mieszkańcach i cieszy się, że zrobili użytek z tak długo opuszczonej świątyni jego ludu. Tymczasem Naród Ognia wchodzi w posiadanie jednego z najnowszych wynalazków mechanika.

Przypisy[edytujedytuj kod]

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

  • Jak wspomniano przez Katarę, podróż ze świątyni do Północnego Plemienia Wody na Appie trwa co najmniej dwa dni.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

Water Tribe emblem.png KSIĘGA I: WODA

1. „Chłopiec w górze lodowej
2. „Powrót Awatara
3. „Południowa Świątynia Powietrza
4. „Wojowniczki z Kyoshi
5. „Król Omashu
6. „Więźniowie
7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów

8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko
9. „Zwój magii wody
10. „Jet
11. „Wielka przepaść
12. „Sztorm
13. „Błękitny Duch
14. „Wróżbiarka

15. „Bato z Plemienia Wody
16. „Dezerter
17. „Północna Świątynia Powietrza
18. „Mistrz magii wody
19. „Oblężenie Północy, część 1
20. „Oblężenie Północy, część 2

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga