Awatar Wiki
Advertisement
NeutralnyEarth Kingdom emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Miecz ten należał niegdyś do admirała Ba Sing Se, która to funkcja pozostaje pusta przez Tagakę. Po swoim legendarnym pojedynku z ostatnim mężczyzną na tej pozycji kobieta zachowała ostrze. Mniej znane są losy ciała.

Kyoshi rozmyślająca o ostrzu Tagaki[1].
Blade of Tagaka

Ostrze Tagaki.

Ostrze Tagaki[2] to słynny, wysokiej jakości miecz jian o sławetnej przeszłości. Pierwotnie oręż ten należał do admirała Ba Sing Se, który jednak został zabity przez królową piratów Tagakę. Od tamtego wydarzenia ostrze stało się jej ulubioną bronią, której używała w wielu bitwach, w tym w walce z Awatar Kyoshi[1]. Setki lat później miecz posiadany był przez innego pirata, Kiwaqa[3].

Historia[]

Pierwotnie ostrze należało do ostatniego admirała Ba Sing Se, głównodowodzącego marynarki Królestwa Ziemi. Pomiędzy latami 305 o.Z. a 296 o.Z. oficer ten poprowadził swoje siły w bitwie z potężną flotą piratów Piątego Narodu. W owym starciu korsarze przezwyciężyli siły Królestwa Ziemi, a admirał został zabity w pojedynku z ich przywódczynią, Tagaką. Ostrze stało się jej własnością. Ponieważ królowa piratów ubierała się w prosty sposób, jej nowy oręż mocno odstawał od jej stylu oraz stał się jej ulubioną bronią[1].

Tagaka

Tagaka wykorzystywała ostrze po zabiciu poprzedniego właściciela.

W 296 o.Z. Tagaka wzięła udział w negocjacjach z Yunem, którego uważano ówcześnie za Awatara, które odbyły się na krze lodowej nieopodal bieguna południowego. Ostrze miała zawsze przy sobie i często dotykała go grożąco, aby podkreślić swoje słowa. Wkrótce negocjacje zakończyły się fiaskiem, gdy Tagaka ujawniła, że całe to spotkanie miało na celu jedynie zwabienie Awatara w pułapkę. Zaatakowała Yuna swym ostrzem, przelewając pierwszą krew i rozpoczynając bitwę. Po pojmaniu go za pomocą magii wody, przywódczyni piratów próbowała zabrać go na swój statek. Ścigała ich jednak służąca Yuna, Kyoshi, która zażądała od korsarzy uwolnienia swojego przyjaciela. Tagaka odmówiła, ponownie wyciągając swój jian aby podkreślić swą gotowość do zabijania. Kyoshi nieoczekiwanie użyła magii na poziomie Awatara i uniosła dno oceanu ponad taflę wody. Zaskoczona Tagaka szybko opanowała się i prawie zabiła osłabioną tym wyczynem dziewczynę, jednak została powstrzymana przez Rangi i Hei-Ran[1]. Po swej porażce Tagaka została umieszczona w więzieniu[4].

Setki lat później miecz został przekazany Kiwaqowi[3], pirata i maga wody, który działał pod koniec wojny stuletniej i twierdził, że jest potomkiem Piątego Narodu[5][6].

Wygląd[]

Ostrze Tagaki to emaliowany na zielono jian[1]. Rękojeść miecza zawierała złotą podobiznę zwierzęcia lub potwora[2]. Jego pochwa pokryta była wysokiej jakości jadeitem[1] i złotem[2].

Ciekawostki[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 7. „The Iceberg”.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Avatar: Generations, Navigator Games oraz Square Enix Mobile London, 10 sierpnia 2022, Opisy reliktów.
  3. 3,0 3,1 Avatar: Generations, Navigator Games oraz Square Enix Mobile London, 10 sierpnia 2022.
  4. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 8. „The Fracture”.
  5. Avatar: Generations, Navigator Games oraz Square Enix Mobile London, 10 sierpnia 2022, „Icebound Labyrinth”.
  6. Avatar: Generations, Navigator Games oraz Square Enix Mobile London, 10 sierpnia 2022, Wiadomości.

Zobacz też[]

Advertisement