Ty też straciłeś wiarę we mnie… Nikt już nie myśli, że do czegoś się nadaję…

Ostoja duchów (ang. Beyond the Wilds) to czterdziesty ósmy odcinek serialu animowanego Legenda Korry. Jego premiera miała miejsce 28 listopada 2014 roku w Stanach Zjednoczonych i 1 czerwca 2015 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Turyści w ostoi duchów Miasta Republiki zostają zaatakowani przez pnącza duchów. Po interwencji, Korra czyta energię duchową z roślin, które ujawniają je, że Kuvira ścina duchowe pnącza na Mglistym Bagnie. Kiedy ostrzega o tym Raiko i pozostałych przywódców świata, chwilę później do ratusza docierają Bolin i Varrick, którzy potwierdzają słowa Korry. Władze Republiki decydują się na wzmocnienie granic państwa. Opal i Lin chcą same uwolnić swoją rodzinę z Zaofu. Jinora zostaje zaatakowana przez pnącza i ostrzega o tym Korrę. Po odnalezieniu osób porwanych przez duchowe rośliny, Korra domyśla się, że ich dusze zostały zamknięte w świecie duchów, jednak nie jest w stanie do niego wejść poprzez medytację z powodu wizji Zaheera. Dziewczyna wyrusza do więzienia, w którym zamknęli lidera Czerwonego Lotosu, by stanąć z nim twarzą w twarz. Zaheer zdaje sobie sprawę, że dyktatura Kuviry stanowi przeciwieństwo jego anarchistycznych idei, dlatego pomaga Korrze przezwyciężyć traumę i wejść do świata duchów. Dziewczyna odnajduje w sobie ducha Raavy i uwalnia porwane duchy ludzi. Asami i Varrick mają za zadanie odnaleźć sposób na obronę przed potężną bronią Kuviry. Bolin dołącza do Opal i Lin w uwolnieniu pozostałych Beifongów, by odkupić się w oczach dziewczyny.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

URN icon.png KSIĘGA IV: RÓWNOWAGA

1. „Po latach
2. „Samotna Korra
3. „Koronacja
4. „Wezwanie
5. „Wróg u bram

6. „Bitwa o Zaofu
7. „Spotkanie
8. „Wspomnienia
9. „Ostoja duchów
10. „Operacja Beifong

11. „Gambit Kuviry
12. „Dzień kolosa
13. „Ostatnia bitwa

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga