Awatar Wiki
Advertisement
Ten artykuł dotyczy filmu. Jeżeli szukasz serialu z 2024 roku, zobacz Awatar: Ostatni władca wiatru.

Ostatni władca wiatru to adaptacja filmowa pierwszego sezonu serialu „Awatar: Legenda Aanga”. Była to pierwsza część z planowanej trylogii, opartej na trzech sezonach oryginału. Producentem, scenarzystą i reżyserem filmu był M. Night Shyamalan. W tworzeniu go brali również twórcy „Legendy Aanga” Michael Dante DiMartino i Bryan Konietzko. Materiał zaczęto kręcić w marcu 2009 roku, a film ukazał się w kinach 1 lipca 2010 roku w 2D i 3D. Polska premiera przypadła na dzień 3 września 2010.

Film został negatywnie oceniony przez krytyków, recenzentów, fanów oryginału, a także osoby, które nie miały wcześniej styczności z serią. Produkcji zarzucano głównie „wybielenie” głównej obsady, płytkie podejście do filozofii świata Awatara i niepoprawnie zastosowaną magię. Film zyskał pozytywne opinie za wykorzystanie efektów wizualnych. Pomimo negatywnego odbioru finansowo film okazał się sukcesem, zyskując łącznie ponad trzysta milionów dolarów. Choć osiągnął powodzenie komercyjne, nigdy nie ukazała się druga ani trzecia część trylogii.

W 2024 roku Netflix wydał serial aktorski o podobnym tytule: „Awatar: Ostatni władca wiatru”.

Ciekawostki

Advertisement