Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem
Ten artykuł dotyczy buntowniczego podziemia. Jeżeli szukasz innego artykułu, zobacz Omashu (ujednoznacznienie).

Opór Omashu[1] to grupa rebeliantów, których celem było uwolnienie miasta Omashu spod kontroli Narodu Ognia po jego przechwyceniu.

Historia[]

Gdy Naród Ognia najechał na Omashu magowie ziemi i żołnierze kapitana Yunga szykowali się do bitwy. Jednakże król Bumi, wykorzystując swój styl neutralnego jing, skapitulował i dobrowolnie oddał miasto, które pod okupację stało się znane jako Nowe Ozai. Choć Bumi został pojmany, pozostali obywatele utworzyli grupę mającą na celu odzyskać Omashu. Yung i jego żołnierze zorganizowali buntownicze podziemie w kanałach i zmierzali pozbyć się Narodu Ognia z miasta[1].

Pewnego dnia członkowie oporu zepchnęli stos kamieni i skał wprost na gubernatora Ukano i jego rodzinę, zamierzając ich zabić, lecz Awatar Aang zneutralizował zagrożenie swoją magią powietrza. Następnie chłopcu udało się przekonać kapitana Yunga, by ewakuować obywateli Omashu pod przykrywką fałszywej zarazy[1]. Miasto zostało odzyskane własnoręcznie przez króla Bumiego w dniu zaćmienia, kiedy to magowie ognia utracili tymczasowo swoją moc, co przyczyniło się do sukcesu ruchu oporu[2].

Przypisy

Zobacz też[]

  • Bunty magów ziemi
Advertisement