Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblemFirebending emblemNeutralny

Onomu była generałką Armii Ognia, która służyła podczas wojny stuletniej. W obliczu śmierci za krytykę planu Władcy Ognia Ozaia dotyczącego podboju Omashu próbowała uciec do Królestwa Ziemi.

Historia[]

Onomu dorastała na Wyspach Ognia, uczęszczała do szkoły i wchłaniała propagandę swojego kraju, zanim zaciągnęła się do wojska Narodu Ognia[1]. Służyła na pierwszej linii frontu Wielkiej Wojny, zyskując pewną sławę w koloniach Narodu Ognia. Popełniała zbrodnie wojenne i wielu mieszkańców Królestwa Ziemi głęboko ją znienawidziło[2]. W jednej z wiejskich osad Królestwa Ziemi Onomu nakazała swoim żołnierzom skonfiskować żywność i lekarstwa, przez co wielu mieszkańców cierpiało. Ostatecznie przywódczyni rebeliantów Pancernikodźwiedzi, Ben Ta, poniosła osobistą stratę w wyniku rekwizycji i poprzysięgła zemstę[3].

Po wstąpieniu Ozaia na tron Onomu została wezwana do wzięcia udziału w jednej z narad wojennych Władcy Ognia[2]. Na naradzie Ozai przedstawił swój zamiar podboju Omashu. Przekonana, że jest to plan próżny, który jedynie marnuje ważne zasoby[1], wyraziła swój sprzeciw wobec tego planu. Przytłoczona swoim ego, Onomu zamieniła „zwięzłe słowa” z Władcą Ognia[2] wierząc, że pozostali obecni oficerowie ją wesprą. Widząc, że nikt nie stanął po jej stronie[1] i uświadamiając sobie, że krytyka Ozaia zapewniła jej karę śmierci, generał wycofała się tak szybko, jak to możliwe. Szybko uciekła ze Stolicy Narodu Ognia, kradnąc tajne plany wojenne, zanim udała się na wygnanie[2].

Onomu udało się dotrzeć do kolonii, gdzie skontaktowała się z Wielkim Sekretarzem Long Fengiem, faktycznym władcą Królestwa Ziemi, oferując plany wojenne w zamian za azyl w Ba Sing Se. Wielki Sekretarz rzekomo zgodził się na umowę i zlecił grupie podróżników eskortowanie jej przez Królestwo Ziemi[2]. Jednak Ozai wynajął Bandę Nosorożców, aby ją wyśledzili i wyeliminowali lub schwytali, podczas gdy rebelianci z Królestwa Ziemi, tacy jak Pancernikodźwiedzie, którzy usłyszeli o jej ucieczce, zamierzali ją zamordować w zemście za jej zbrodnie wojenne. Ponadto Long Feng był właściwie zainteresowany jedynie planami wojskowymi i nie miał żadnego zamiaru pozwolić Onomu żywej wejść do Ba Sing Se[2].

Onomu spotkała się z grupą zatrudnioną przez Long Fenga w Zachodnim Heiatu[2], w skład której wchodzili Xinyi, Nalu, Lana, Zimo i Xiao[4]. Aby w ogóle dotrzeć do Ba Sing Se, grupa musiała przejść z Zachodniego Heiatu do Oazy So Bai, następnie przez Xiadi i Laoshan, a na koniec do placówki Dai Li w pobliżu stolicy Królestwa Ziemi[2].

Osobowość[]

Onomu była dumną i porywistą kobietą o sporym ego[1][2]. Choć inteligentna[1], była bardzo egocentryczna i pewna siebie aż do granic arogancji i często była nieuprzejma wobec innych[5]. Pomimo bycia patriotką, Onomu przedłożyła własne przetrwanie nad lojalność wobec Narodu Ognia[1][5].

Jako oficer Armii Ognia Onomu w pełni wierzyła propagandzie Narodu Ognia o wojnie służącej szerzeniu dobrobytu na cały świat. W rezultacie wierzyła, że ​​środki uświęcają cele i że inne narody powinny być wdzięczne za wysiłki Narodu Ognia mające na celu ich „wyzwolenie”[1][5].

Umiejętności[]

Onomu była magiem ognia i potrafiła świadomie zionąć ogniem[1].

Wystąpienia[]

Avatar Legends: The Roleplaying Game[]

  • Adventure Booklet 3: Ash & Steel

Ciekawostki[]

  • Chociaż ostateczny los Onomu nie został potwierdzony, uważa się, że tylko dwóch żołnierzy Narodu Ognia, a mianowicie Jeong Jeong i Chey, przeżyło swoją dezercję do końca stuletniej wojny[6].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 124.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 120.
  3. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 121.
  5. 5,0 5,1 5,2 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 122.
Advertisement