Awatar Wiki
Advertisement
Earthbending emblemEarth Kingdom emblem

Lecz ich miłość była silna i znaleźli sposób.

Katara opowiadająca o miłości Omy i Shu[1].

Oma to legendarna postać z Królestwa Ziemi; razem z Shu, jej ukochanym, byli pierwszymi ludźmi na świecie, którzy nauczyli się magii ziemi od kretoborsuków. Grobowce Omy i Shu leżą obok siebie w Jaskini Dwojga Kochanków, a ich ściany ozdobione są ich historią[1][2].

Biografia[]

Oma and Shu

Oma i Shu spotykali się na szczycie góry rozdzielającej ich wioski.

Shu poznał Omę na szczycie góry, która separowała ich wioski, jednak z powodu waśni między ich plemionami, zakazane było im spotykać się. Jednak ich miłość była silna i udało im się odnaleźć sposób na kolejne spotkania. Oboje nauczyli się tkania ziemi od kretoborsuków, które tworzyły tunele wewnątrz góry. W ten sposób stali się oni pierwszymi magami ziemi. Za pomocą magii stworzyli skomplikowany labirynt, w którym spotykali się w sekrecie.

Kochankowie spotykali się aż do momentu śmierci Shu z rąk najeźdźców na jego wioskę. Przepełniona żalem Oma wyzwoliła potężny pokaz siły magii ziemi, lecz zamiast niszczyć obie wioski, ogłosiła zakończenie waśni. Razem, oba plemiona wybudowały nowe miasto, gdzie mogły żyć ze sobą w pokoju. Zostało ono nazwane Omashu ku pamięci potężnej miłości pary[1]. Uważa się, że Oma miała później dzieci[3].

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Ciekawostki[]

  • Oma jest fonetycznie podobne do koreańskiego wyrazu eomma (엄마) oznaczającego matkę. Może to być nawiązanie do jej pozycji jako matki magii ziemi.
  • Oma bardzo przypomina Julię z „Romeo i Julii” Williama Shakespeare’a. Podobnie do bohaterów sztuki Shu i Oma należą do dwóch walczących ze sobą stron i choć uważani są za wrogów, zakochują się w sobie. Podobnie do Romea, Shu umiera w tragicznych okolicznościach; jednak w przeciwieństwie do historii Julii, Oma przeżywa, choć traci swojego ukochanego.
  • Imię Omy stało się częścią slangu. Zdenerwowana osoba może powiedzieć „Na bękarty Omy”[3].
  • W adaptacji Netflixa to Oma zginęła, a Shu wybudowała Omashu[4].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 2. „Jaskinia Dwojga Kochanków” (22/61).
  3. 3,0 3,1 Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 22. „Conclusions”.
  4. Awatar: Ostatni władca wiatru”, sezon 1, odcinek 4.
Advertisement