Generał Stare Żelazo to gigantyczny duch wyglądem przypominający człowieka, który chronił Lady Tienhai podczas trwania ery Raavy. Żyli oni w tym czasie na wybrzeżu, które potem stało się częścią Królestwa Ziemi.

Historia[edytujedytuj kod]

W czasach, gdy duchy wędrowały po świecie razem z ludźmi, Generał Stare Żelazo żył na wybrzeżu razem ze swoją przyjaciółką Tienhai. Dbał o jej bezpieczeństwo, gdy ona zajmowała się okolicą. Jednakże, kiedy plemię ludzi postanowiło osiedlić się na klifie bez zapytania ich o pozwolenie, Generał Stare Żelazo postanowił pozbyć się ich zanim się rozwinęli, ponieważ słyszał o ludziach wyniszczających duchy w innych miejscach na świecie. Nim zrealizował swój plan zatrzymała go Tienhai, która rozerwała ich więzy przyjaźni, by ocalić ludzi. W rezultacie Generał Stare Żelazo opuścił to miejsce.

Miejsce to urosło do rangi najpotężniejszego miasta na całym świecie.

Wieki później Generał Stare Żelazo poczuł jak Lady Tienhai zakończyła swój żywot. Założył, że została zabita przez ludzi nieświadomy tego, że Tienhai zakochała się w księciu i porzuciła swoją nieśmiertelność, po czym umarła z naturalnych przyczyn. Zdruzgotany wrócił do tego miejsca, by dokonać tego, co miał zrobić już dawno temu, czyli zniszczyć miasto i jego mieszkańców. Napotkał jednak Avatar Yangchen, którą zepchnął z drogi i zaczął wszystko niszczyć. Ta nakazała mistrzowi Boma ewakuować ludność i stanęła do walki. W pewnym momencie spytała ducha czemu mści się na ludziach, a ten opowiedział jej całą historię, którą potwierdził tutejszy król. Generał Stare Żelazo począł atakować ludzi miasta, ale Yangchen widząc co się dzieje weszła w stan avatara i doszła z nim do porozumienia, do którego utrzymania zobowiązała się. Przysiągł, że już nie założy więcej swojej zbroi, dopóki ziemia nie wolna od ludzkiej cywilizacji. Yangchen postawiła pomnik Tienhai i każdego roku wraz ze swoim ludem udawała się na coroczne pielgrzymki aby oddać Tienhai szacunek i pokazać, że ludzie też potrafią dbać o przyrodę.