Awatar Wiki
Advertisement
Water Tribe emblemEarth Kingdom emblem
Eclipse glasses

Mechanik nosi okulary zaćmieniowe podczas Dnia Czarnego Słońca.

Okulary zaćmieniowe to specjalne okulary wymyślone przez mechanika w celu umożliwienia członkom inwazji na Naród Ognia obserwowania zaćmienia słońca bez uszkodzenia oczu[1].

Historia[]

Sokka zlecił mechanikowi wykonanie tych specjalnych okularów tak, aby siły inwazyjne, które zaatakują Naród Ognia w Dniu Czarnego Słońca, mogły bezpiecznie obserwować zaćmienie, bez uszkodzenia wzroku[2] Mechanik wyprodukował setki takich okularów dla członków sił inwazyjnych. Kiedy wojska torowały sobie drogę do Stolicy Narodu ognia, mężczyzna ostrzegł ludzi, że zaćmienie zaczyna się i kazał im założyć okulary[1].

Projekt[]

Okulary wykonane są ze skóry i - chociaż określane są jako okulary - w rzeczywistości nie zawierają żadnego szkła. Szczeliny blokują blask słońca, a jednocześnie pozwalają użytkownikowi patrzeć. Przypominają ochraniacze oczu używane przez niektóre z kultur pustynnych lub arktycznych, zmniejszające blask słońca i chroniące przed burzami piaskowymi i śnieżycami. Magowie piasku z Pustyni Si Wong nosili podobne okulary[3][4].

Ciekawostki[]

  • Okulary zaćmieniowe przypominają okulary stworzone przez ludy Inuitów i Yupików w celu ochrony przed nadmiarem światła odbitego od śnieżnego krajobrazu. Pomysł ten zapoczątkowali Michael Dante DiMartino i Bryan Konietzko w filmie Atanarjuat, biegacz z 2001 roku[4].
  • Jedynymi, którzy nie nosili okularów zaćmienia, byli Aang, Sokka i Toph, którzy szukali podziemnego bunkra Władcy Ognia Ozai, który był ukryty wewnątrz pobliskiego wulkanu[1].
  • Okulary w rzeczywistości służą do bezpiecznego oglądania zaćmienia słońca przed i po całkowitym zaćmieniu, a nie w trakcie całkowitego zaćmienia, jak są używane w serialu[5].

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 11. „Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie” (51/61).
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 10. „Biblioteka” (30/61).
  4. 4,0 4,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 11. „Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie” (51/61), komentarz. Księga III: Ogień Volume 3 DVD.
  5. B. Ralph Chou, MSc, OD. Eye safety during solar eclipses. Opublikowano 4 września 2015 r.
Advertisement