Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Ogrody Pałacu Królewskiego to ogrody znajdujące się na dziedzińcu Pałacu Królewskiego Narodu Ognia, gdzie rodzina królewska może spędzać wolny czas na wypoczynku, rekreacji i relaksie. Przed wojną stuletnią rodzina królewska często organizowała przyjęcia w ogrodzie dla szlachty. W dzieciństwie Zuko i Azula często spędzali dni w ogrodach ze swoją matką Ursą.

Historia[]

Władca Ognia Chaeryu i Lady Sulan z klanu Keohso poznali się podczas królewskiego przyjęcia w ogrodzie, gdzie ówczesny książę natychmiast się w niej zakochał. Oboje później pobrali się[1].

W 295 p.Z., Władca Ognia Zoryu zorganizował przyjęcie w ogrodzie królewskiego pałacu, aby uczcić przybycie Awatar Kyoshi do Narodu Ognia, aby wziąć udział w obrzędach z okazji Święta Szeto. W przyjęciu wzięło udział ponad pięciuset szlachciców Narodu Ognia z różnych klanów, mała grupa Mędrców Ziemi, w tym Lu Beifong i gubernator Shing, towarzysze Kyoshi Rangi i Jinpa[2], matka Rangi Hei-Ran ze swoją osobistą uzdrowicielką Atuat[3] oraz przyrodni brat Władcy Ognia, Chaejin[4].

Na początku przyjęcia zebrała się szlachta, aby posłuchać zespołu, podczas gdy Awatar i Władca Ognia siedzieli na podwyższonych podestach po przeciwnych stronach tłumu. Po występie zespołu szlachta rozpoczęła między sobą konwersację, podczas gdy zgodnie z pałacową etykietą przyjęcia w ogrodzie Awatar i Władca Ognia mieli podejść do siebie i rozmawiać z pozostałymi gośćmi, aż spotkają się na środku. Gdy tylko Kyoshi i jej grupa weszli wsród tłum, grupa szlachciców, którzy chcieli po raz pierwszy spotkać Nomada Powietrza, otoczyła Jinpa, powodując, że został pozostawiony w tyle. Ponieważ szlachta Narodu Ognia była pewna, że ​​zapewni Awatarowi jej osobistą przestrzeń, do Kyoshi zwrócili się Lu Beifong i gubernator Shing, którzy szybko musieli opuścić przyjęcie po tym, jak ten ostatni wywołał scenę i został upokorzony przez Kyoshi[2].

Kiedy Hei-Ran przybyła na przyjęcie, tłum wokół niej ucichł. Powoli zbliżyła się do Kyoshi, używając laski, gdy niżsi rangą szlachcice ustąpili jej, podczas gdy wojskowi salutowali. Oboje rozmawiali o jej obrażeniach, dzieląc się żalem z powodu swoich przeszłych działań związanych z Jianzhu i [fałszywym Awatarem. Po odejściu Hei-Ran do Awatar podszedł Chaejin, którego Kyoshi wzięła za Władcę Ognia. Następnie pochwaliła rzekomego Władcę Ognia i życzyła mu chwalebnych rządów, po czym została kopnięta przez Rangi, która poinformowała Kyoshi, że ten mężczyzna to nie Zoryu[3].

Arystokracja zamarła w szoku, obserwując rozwój wydarzeń, gdy Chaejin przedstawił się jako przyrodni brat Zoryu. Zoryu przybył wkrótce potem, zdyszany po przybyciu na miejsce zdarzenia. Chaejin żartobliwie wyjaśnił zamieszanie Awatar, w międzyczasie obrażając Władcę Ognia jeszcze bardziej, zwracając się do niego bez tytułu i bezpośrednio go dotykając. Następnie wyjaśnił brak dobrobytu narodu. Kyoshi postanowiła zająć się problemami narodu i próbowała zwolnić Chaejina, jeszcze bardziej obrażając Władcę Ognia, sprawiając, że wyglądał na słabego i próbując skorzystać z prawa do zwolnienia w obecności Władcy Ognia. Chaejin wesoło opuścił scenę, podczas gdy Zoryu patrzył z otwartymi oczami na Awatar. Będąc mentorem Władcy Ognia, Hei-Ran wkroczyła do akcji i zabrała wszystkich z przyjęcia nad staw z żółwiokaczkami, chcąc zapobiec katastrofie dyplomatycznej. Kyoshi przeprosiła za swoje zachowanie, podczas gdy Rangi wyjaśniała sytuację. Po tym jak usiadł na ławce obok stawu, Zoryu przeprosił za zorganizowanie większego przyjęcia niż planowano, a Hei-Ran zaczęła besztać Władcę Ognia za to, że sprawiał wrażenie słabego. Zoryu wyjaśnił Kyoshi sytuację pomiędzy nim i jego przyrodnim bratem, po czym oboje zaczęli nawiązywać więź w miarę trwania rozmowy. Kiedy jednak wrócili na przyjęcie, zobaczyli Yuna, który pod ich nieobecność wziął zakładników[4].

Yun wszystkim zakopał stopy pod ruchomymi piaskami. Kiedy wygłaszał przemówienie na temat Narodu Ognia i Królestwa Ziemi, a w międzyczasie grzebał szlachtę głębiej, Kyoshi zaczęła gonić Yuna i zaatakowała go swoimi wachlarzami wojennymi, choć ten umiejętnie unikał każdego ataku. Po przybyciu strażników na miejsce, Yun przeszedł tunelem w dół, a Kyoshi i Rangi podążyły za nim, kończąc przyjęcie katastrofą[5].

W 94 o.Z. Zuko szczęśliwie rozmawiał z matką, dopóki książę nie zobaczył, jak jego siostra pali kwiat z ogrodu. Natychmiast opowiedział o tym ich matce, gdyż uważał, że zachowanie Azuli było złe. Kiedy Ursa zbeształa z tego powodu księżniczkę, Azula w odwecie podpaliła tyłek Zuko. Po wysłaniu Azuli do jej pokoju, Zuko został pocieszony przez Ursę. Ze łzami w oczach ubolewał, że nie rozumie, dlaczego Azula musiała być taka podła, skoro właśnie zrobił to, co uważał za słuszne[6].

Turtle ducks

Żółwiokaczki pływają w stawie w ogrodzie.

Pewnego ranka Ursa i Zuko karmili żółwiokaczki nad małym stawem w ogrodzie. Młody książę pokazał matce jak Azula karmi żółwiokaczki, rzucając chlebem w zwierzęta. Ursa zbeształa go, podczas gdy matka żółwiokaczek podbiegła do Zuko i ugryzła go w kostkę, jednak Ursa wzięła je i wsadziła do wody. Szukając powodu, dla którego ugryzła go żółwiokaczka, Ursa powiedziała Zuko, że matki chronią swoje dzieci, zwłaszcza gdy znajdą się w niebezpieczeństwie, a następnie połaskotała syna w troskliwy i zabawny sposób. Gdy Ursa i Zuko spacerowały po dziedzińcu, do nich podeszła Azula, która namówiła jej matkę, aby pozwoliła Zuko bawić się z nią, Mai i Ty Lee. Była jednak zszokowana, gdy zobaczyła, jak jej syn wraca przemoczony w wyniku planu Azuli.

Pewnego dnia, około 95 o.Z., Mai usiadła samotnie pod drzewem i wyglądała na niezainteresowaną, gdy Ty Lee i Azula bawiły się razem. Jednak ona okazała wyraźne zainteresowanie Zuko, odwracając się nieśmiało i rumieniąc się, gdy przechodził obok z matką. Azula zauważyła oczywiste zauroczenie Mai, które później okazało się odwzajemnione, jako sygnał do upokorzenia zarówno Zuko, jak i Mai. Następnie nakazała Mai postawić jabłko na głowie, które Azula miała podpalić. Następnie Zuko otrzymał zadanie zrzucenia jej tego z głowy, choć cały plan, dzięki zaangażowaniu księżniczki, zakończył się tym, że oboje wpadli do fontanny, ku uciesze Azuli i Ty Lee[7].

Układ[]

Ursa and Zuko

Ursa siedzi z księciem Zuko w ogrodach.

Ogrody składają się z ogromnego jeziora pośrodku dziedzińca, z różnymi gatunkami zwierząt, takimi jak często spotykane w nim żółwiokaczki. W ogrodzie znajduje się również godna uwagi fontanna, która jest tą samą fontanną, do której Zuko wpadł z Mai. Posiada również dużą różnorodność flory, z mnóstwem drzew i bujnej trawy wokół niego. Dodatkowo tuż przy jeziorze znajduje się altana.

Ciekawostki[]

  • Staw z żółwiokaczkami zainspirował wiele rodzin szlacheckich Królestwa Ziemi do utworzenia podobnych stawów we własnych rezydencjach w celu zwiększenia ich prestiżu[8].

Przypisy

  1. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 19. „The Companion”, 19.
  2. 2,0 2,1 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 6. „The Performance”, 6.
  3. 3,0 3,1 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 7. „The Headmistress”, 7.
  4. 4,0 4,1 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 8. „Ancient History”, 8.
  5. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 9. „The Crash”, 9.
  6. Komiks „The Search Part Two”.
  7. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 7. „Samotny Zuko” (27/61).
  8. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 23. „Questions and Meditations”, 23.

Zobacz też[]

Advertisement