Odczucie sejsmiczne

Wykrywanie wstrząsów to umiejętność pozwalająca magowi ziemi wyczuć wszelkie wibracje w ziemi. Dzięki tej umiejętności Toph widziała otaczający ją świat.

Historia[edytujedytuj kod]

Pierwotnymi magami ziemi były kretoborsuki, które nauczyły używać tej umiejętności Toph.

Aang używa specjalnej umiejętności, by uniknąć uderzenia Ozaia

Ślepa Toph była pierwszym człowiekiem, który używał tej umiejętności. Tego, oraz magii ziemi nauczyły jej kretoborsuki. Podczas tej nauki, opanowała technikę wykrywania wstrząsów do perfekcji, co pozwoliło jej wykrywać najmniejsze ruchy, co umożliwiło jej także postrzeganie świata bardziej podobne do normalnych ludzi. Ta umiejętność pozwoliła jej także wykryć cząsteczki ziemi pozostawione w metalu.

Lin, używająca Sejsmicznego Odczucia

Drugą osobą, która korzystała z tej umiejętności był Avatar Aang. Nauczył się jej od Toph. Umiejętność ta pozwoliła mu na uniknięcie ciosu Ozaia po ostatecznej walce

Umiejętność ta przeszła z Toph na jej córkę - Lin. Ta ulepszyła ją, dzięki uderzeniu stopą wziemię, co powodowało drgania o dalekim zasięgu, których nie wykrywali inni ludzie. Lin później użyła tej techniki by wyczuć do kąd prowadzi tunel od domu Aiwei.

Kłamstwo[edytujedytuj kod]

Toph używa specjalnej umiejętności by dowiedzieć się czy Jet kłamie

Wykrywanie wstrząsów pozwala na wykrycie, czy dana osoba kłamie. Jest to spowodowane tym, że podczas kłamania człowiek ma zmienioną częstotliwość bicia serca i inaczej się zachowuje. Jednak może to zostać zagłuszone przez osoby, które potrafią bardziej kontrolować swoje ciało. Taką osobą była Azula.