Ten artykuł dotyczy drugiej części finału Księgi I: Wody. Jeżeli szukasz części pierwszej, zobacz „Oblężenie Północy, część 1”. Jeśli szukasz wydarzenia, zobacz Oblężenie Północy.

Moim przeznaczeniem jest zniszczyć Księżyc… oraz Plemię Wody.

Oblężenie Północy, część 2 (ang. The Siege of the North, Part 2) to dwudziesty odcinek serialu animowanego Awatar: Legenda Aanga. Jego premiera miała miejsce 2 grudnia 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 29 lipca 2008 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Po schwytaniu Awatara, Zuko próbuje odnaleźć schronienie na lodowym pustkowiu bieguna północnego. W tym samym czasie miasto plemienia jest atakowane przez Zhao, a Sokka, Katara i Yue szukają Aanga. Jego powracający duch wskazuje im drogę i udaje im się uratować chłopca. Powracają do oazy duchów, jednak nie docierają tam na czas – Zhao zabija Ducha Księżyca, powodując zniknięcie księżyca i magii wody wraz z nim. Wściekły Aang łączy się z Duchem Oceanu i niszczy całą flotę Narodu Ognia. Księżniczka Yue wyjawia, że jako chorowite niemowlę została obdarowana życiem przez Ducha Księżyca. Poświęca więc swoje, by go wskrzesić. Księżyc powraca, a Duch Oceanu oddziela się od Aanga. Wracając do oazy, duch chwyta Zhao, który nie daje się uratować księciu Zuko, i wciąga go pod wodę. Po bitwie drużyna Awatara rusza w dalszą drogę, a Zuko wstrzymuje tymczasowo swoje polowanie na niego. W tym samym czasie w Narodzie Ognia, młoda dziewczyna otrzymuje zadanie od samego Władcy Ognia Ozaia.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

Water Tribe emblem.png KSIĘGA I: WODA

1. „Chłopiec w górze lodowej
2. „Powrót Awatara
3. „Południowa Świątynia Powietrza
4. „Wojowniczki z Kyoshi
5. „Król Omashu
6. „Więźniowie
7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów

8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko
9. „Zwój magii wody
10. „Jet
11. „Wielka przepaść
12. „Sztorm
13. „Błękitny Duch
14. „Wróżbiarka

15. „Bato z Plemienia Wody
16. „Dezerter
17. „Północna Świątynia Powietrza
18. „Mistrz magii wody
19. „Oblężenie Północy, część 1
20. „Oblężenie Północy, część 2

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga