Awatar Wiki
Advertisement
Ten artykuł dotyczy pierwszej części finału Księgi I: Wody. Jeżeli szukasz części drugiej, zobacz „Oblężenie Północy, część 2”. Jeśli szukasz wydarzenia, zobacz Oblężenie Północy.

Flota Narodu Ognia. Zbliża się do bieguna…

Sokka do Yue widząc śnieg zmieszany z sadzą.

Oblężenie Północy, część 1 (ang. The Siege of the North, Part 1) to dziewiętnasty odcinek serialu animowanego "Awatar: Legenda Aanga". Jego premiera miała miejsce 2 grudnia 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 28 lipca 2008 roku w Polsce.

Opis[]

Gigantyczna flota Narodu Ognia szykuje się do oblężenia Północnego Plemienia Wody o świcie. Plemię przygotowuje obronę, a Sokka zgłasza się na ochotnika, po tym, jak Yue przestała się z nim spotykać. Z Iroh u boku, Zhao prowadzi inwazję, starając się zmiażdżyć siły plemienia przez cały dzień. W międzyczasie Zuko wyrusza na poszukiwania Awatara. Aang postanawia wejść do świata duchów, by poradzić się duchów Księżyca i Oceanu, jak zniszczyć flotę ognia. Książę Zuko porywa Awatara, kiedy duch chłopca opuszcza jego ciało.

Uwagi produkcyjne[]

Ciągłość serii[]

Błędy[]

  • Kiedy Yue chichocze, gdy Sokka jest wylizywany przez Appę, brakuje jej rękawiczek.
  • Kiedy Iroh rozmawia z Zhao na łodzi, odznaka na jego płaszczu to złoto-czerwone godło Narodu Ognia, ale w następnym odcinku odznaka jest czarno-czerwona na tym samym płaszczu.
  • Rany Zuko nie zagoiły się w ogóle od odcinka „Mistrz magii wody”, mimo że minęło kilka tygodni od ich doznania.
  • Po tym, jak Arnook mówi reszcie plemienia o przybyciu Narodu Ognia, naszyjnik zaręczynowy Yue nie jest zawieszony na jej szyi. Naszyjnik pojawia się, gdy patrzy na Sokkę otrzymującego jego znaki wojownika, ale po tym, jak Sokka patrzy na nią, naszyjnik ponownie znika.
  • Podczas gdy wódz Arnook mówi o zbliżającym się ataku, Yue siedzi na kolanach, ale w następnym ujęciu siedzi w pozycji indyjskiej.
  • Kiedy Sokka spogląda na Yue po otrzymaniu swoich znaków wojownika, znaki zniknęły. Po zniknięciu z kadru twarzy Yue, znaki wracają na jego czoło.
  • Po drugiej kuli ognia, kiedy Sokka szuka Katary, która jest pod śniegiem, jego ślady wojownika ponownie zniknęły.
  • Podczas jazdy na Appie szybowiec Aanga znajduje się na szyi latającego bizona, ale w następnej scenie Aang go trzyma.
  • Kiedy Katara idzie pocieszyć Aanga po jego walce z Marynarką Ognia, brakuje jej warkocza.
  • Kiedy Sokka atakuje Hahna, ma przednią grzywkę na jedną scenę.
  • Kiedy Katara i Yue patrzą na Momo za łowienie ryb w Oazie Duchów, większość kolorów Momo jest odwrócona: jego plecy są czarne, a brzuch biały.
  • Kiedy Katara i Yue rozmawiają, podczas gdy Aang medytuje, spód ich strojów staje się szary.
  • Kiedy Katara mówi Yue, że Aang wkracza do Świata Duchów, rzeźbienie jej naszyjnika znika.
  • Kiedy Katara deklaruje, że jest zdolna do ochrony Aanga, część jej naszyjnika, która łączy wisiorek z chokerem, jest niebieska zamiast żółtej.
  • Kiedy Zhao patrzy, jak wschodzi słońce, jego włosy są siwe w jednym ujęciu, ale znów brązowieją w następnym. Kiedy Katara budzi się po znokautowaniu przez Zuko, część jej naszyjnika, która łączy wisiorek z chokerem, jest tego samego koloru co wisiorek.

Ciekawostki[]

Zobacz też[]

Water Tribe emblem KSIĘGA I: WODA

1. „Chłopiec w górze lodowej
2. „Powrót Awatara
3. „Południowa Świątynia Powietrza
4. „Wojowniczki z Kyoshi
5. „Król Omashu
6. „Więźniowie
7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów

8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko
9. „Zwój magii wody
10. „Jet
11. „Wielka przepaść
12. „Sztorm
13. „Błękitny Duch
14. „Wróżbiarka

15. „Bato z Plemienia Wody
16. „Dezerter
17. „Północna Świątynia Powietrza
18. „Mistrz magii wody
19. „Oblężenie Północy, część 1
20. „Oblężenie Północy, część 2

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga
Advertisement