Awatar Wiki
Advertisement
Ten artykuł dotyczy odcinka. Jeżeli szukasz wydarzenia, zobacz Objawienie.

[Duchy] powierzyły mi moc, dzięki której równość stanie się rzeczywistością. Ta moc odbiera talent magiczny… na zawsze!

Amon do swoich zwolenników.

Objawienie (ang. The Revelation) to trzeci odcinek serialu animowanego Legenda Korry. Jego premiera miała miejsce 21 kwietnia 2012 roku w Stanach Zjednoczonych i 9 września 2012 roku w Polsce.

Opis[]

Ogniste Fretki poszukują sposobu na zebranie trzydziestu tysięcy yuanów na wpisowe na udział w mistrzostwach walk magicznych. Bolin przyjmuje pracę od triady Trzech Gróźb i przepada. Korra i Mako wyruszają na poszukiwania i wpadają na grupę blokerów chi, którzy porwali ich przyjaciela. Dowiadują się wkrótce o zebraniu Równościowców i postanawiają się na nie udać. Tam odkrywają sekrety tej tajemniczej organizacji oraz jej lidera, Amona, oraz udaje im się ocalić Bolina przed fatalnym losem.

Ciągłość serii[]

  • Reakcja Zolta Błyskawicy na utracenie magii była odzwierciedleniem reakcji Ozaia po bitwie z Aangiem - podobnie jak on, m.in. na początku próbował rzucić prosty urok magią ognia.
  • Blokowanie Chi od czasów Awatara Aanga znacznie ewoluowało - niegdyś tylko Ty Lee używała tej techniki, teraz przejęli ją także Blokerzy Chi pracujący dla Amona.
  • Korra po raz drugi wykorzystała w sytuacji kryzysowej cytat „szukam łazienki” - pierwszy raz użyła tego zwrotu w odcinku „Liść na wietrze”.

Informacje o postaciach[]

Błędy[]

  • Kiedy Mako idzie sprawdzić, czy Korra widziała Bolina, ma na sobie pełną rękawiczkę, nie pokazując palców. Jednak w następnym ujęciu ma na sobie zwykłą rękawiczkę bez palców.
  • Kiedy Amon przemawia na scenie, jego głos jest zawsze wzmacniany, niezależnie od tego, czy mówi przez mikrofon, czy nie.
  • Kiedy Korra i Mako zostają wyrzuceni z Nagi, Mako ląduje w kierunku prostopadłym do Korry, mimo że obaj są wyrzucani w powietrze z tego samego kierunku.
  • Kiedy Mako i Korra wstają, by walczyć z Równościowcami, rękawiczki Mako na chwilę znikają.
  • Przez większość odcinka „usta” na masce Amona są płaskie. Jednakże, gdy kamera zbliża się do jego twarzy, gdy wypowiada słowo „na stałe” w preambule, środkowy obszar ust na jego masce jest skierowany w dół.
  • Kiedy portier znajduje Korrę w kotłowni, jej oczy są raczej zielone niż normalnie niebieskie.
  • Kiedy porucznik wstrząsa drabiną, na której znajduje się Mako i Bolin, Mako najpierw uderza w ziemię, mimo że jest wyżej na drabinie i puszcza ją za Bolinem.

Ciekawostki[]

  • Początkowo tytuł odcinka miał brzmieć „The Revolution” (pl. „Rewolucja”).
  • Obrazek przedstawiony na ulotkach reklamujących objawienie Amona przypomina rzeczywiste plakaty propagandy za czasów komuny, na których widniał Józef Stalin.

Zobacz też[]

Air Nomads emblem KSIĘGA I: POWIETRZE

1. „Witaj w Mieście Republiki
2. „Liść na wietrze
3. „Objawienie
4. „Głos w nocy

5. „Duch współzawodnictwa
6. „A zwycięzcą jest…
7. „Pokłosie
8. „Spotkanie Biegunów

9. „Z przeszłości
10. „Wojna
11. „Trupy w szafie
12. „Koniec gry

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga
Advertisement