Awatar Wiki
Advertisement
Ten artykuł dotyczy zlotu Równościowców. Jeżeli szukasz odcinka, zobacz Objawienie (odcinek).

Wiem, że się zastanawiacie, czym jest Objawienie? (…) [Duchy] powierzyły mi moc, dzięki której równość stanie się rzeczywistością. Ta moc odbiera talent magiczny… na zawsze!

Amon do tłumu zwolenników[1].

Objawienie to zlot Równościowców zorganizowany w celu zdobycia większego wsparcia ruchu rewolucyjnego wśród obywateli Miasta Republiki oraz zaprezentowanie zdolności Amona do odebrania magii innym osobom. Kilku członków Triady Potrójnej Groźby oraz Bolin zostali porwani, aby zamaskowany oprawca mógł na nich zademonstrować swoją niezwykłą moc. Krótko po rozpoczęciu zebrania Awatar Korra i Mako przedostali się do budynku w przebraniu, aby odzyskać maga ziemi zanim utraci swoje zdolności. Amon pozwolił magom uciec, aby inni mogli dowiedzieć się o jego zdolności[1].

Historia[]

W celu zdobycia poparcia oraz zademonstrowania zdolności Amona do odebrania komuś magii Równościowcy zorganizowali zlot w ukrytym miejscu. Lokalizacja spotkania odkryta została w zaproszeniach, które można było otrzymać od krzykaczy należących do grupy, takich jak protestant. Z tyłu wielu tych zaproszeń można było złożyć mapę wskazującą miejsce zlotu[1].

Porwanie[]

Bolin kidnapped

Bolin i członkowie Triady Potrójnej Groźby zostali porwani przez Równościowców.

Ofiarami Amona na zlocie stali się porwani przez grupę blokerów chi członkowie Potrójnej Groźby. Włamali się do siedziby triady i porwali Zolta Błyskawicę, Shina Cienia i Bolina oraz kilku innych gangsterów.

Mako i Korra, którzy poszukiwali Bolina, przybyli w ostatniej chwili, aby ujrzeć, jak młody mag ziemi wraz z innym mężczyzną zostają porwani do środka ciężarówki. Awatar i jej przyjaciel ruszyli w pościg na Nadze, lecz po jakimś czasie kilku Równościowców zeskoczyło ze swoich motocykli, aby zablokować chi Korry i Mako, dzięki czemu grupie udało się uciec[1].

Zlot[]

Anti-bending Revolution

Amon podzielił się historią swojego życia z publiką.

Awatar Korra była w stanie zebrać wystarczającą ilość ulotek, aby ustalić miejsce spotkania, zabierając zaproszenia na zlot od protestanta z parku miejskiego.

Wraz z Mako przebrali się i weszli do budynku, udając niemagicznych obywateli. Kiedy zajęli miejsca, Amon wyszedł na scenę i opowiedział Równościowcom historię o tym, jak rzekomo wychował się na farmie w niemagicznej rodzinie oraz jak mag ognia zabił jego rodziców i spalił mu twarz. Twierdził również, że duch obdarzył go mocą odbierania zdolności magicznych oraz że ten sam duch powiedział mu, że Awatar zawiódł świat i równowaga musi zostać przywrócona[1].

Odebranie magii[]

Lightning Bolt Zolt powerless

Zolt upadł na posadzkę, kiedy Amon odebrał mu magię ognia.

Amon ogłosił, że zabierze magię ognia Zoltowi Błyskawicy, ale da mu uczciwe szanse na wywalczenie sobie wyjścia. Zolt był początkowo zadowolony z tych warunków, ale szybko został pokonany. Amon odebrał mu magię, po czym mężczyzna opadł na ziemię. Przywódca Równościowców kontynuował proces z resztą porwanych ludzi, zmuszając Mako i Korrę do wymyślenia planu uwolnienia Bolina.

Wkrótce zauważyli, że w całym budynku znajdują się rury ciągnące parę wodną i jeśli Korra użyje magii do rozprowadzenia jej jako mgły w pomieszczeniu, nikt nie zauważy, jeśli odbiorą oprawcom Bolina. Gdy Korra udała się na tyły, aby rozpocząć wdrażać plan w życie, na drodze stanął jej dozorca, który zamierzał ją pobić. W trakcie ich walki Korrze udało się pokonać mężczyznę i przy okazji zniszczyć kilka rur zgodnie z planem[1].

Koniec zlotu[]

End of the Revelation

Amon rozkazał Równościowcom pozwolić Awatar uciec.

W momencie, w którym magia ziemi Bolina miała zostać mu odebrana, na scenę wylała się mgła, a wielu obserwujących uciekło. Mako wbiegł w nią i uratował swojego brata. W trakcie ucieczki bracia zostali przyłapani przez Porucznika, który z łatwością ich pokonał. Korra po chwili pojawiła się za nim i pozbyła się go ciosem z zaskoczenia, po czym cała trójka uciekła z miejsca zdarzenia.

Amon wkrótce wyszedł na zewnątrz i ujrzał, jak Awatar wraz z przyjaciółmi zbiegają z budynku. Porucznik zapytał go o rozkazy, lecz mężczyzna uznał, że ucieczka Korry pozwoli Republice zrozumieć, z jaką potęgą się mierzą[1].

Następstwa[]

W wyniku Objawienia świadomość o Równościowcach rozprzestrzeniła się, a Miasto Republiki poznało prawdziwą moc Amona. Rewolucjoniści stali się dużo większym zagrożeniem, co bezpośrednio doprowadziło do stworzenia grupy zadaniowej przez radnego Tarrloka[2].

Ciekawostki[]

  • Początkowo na zlocie miała być „dziewczyna z pianą na ustach” jako nawiązanie do „faceta z pianą na ustach”, lecz twórcy uznali, że zgrzytało to ze ponurym nastrojem wydarzenia[3]. Ta postać jest obecna w odcinku, ale zachowuje się zwyczajnie[1][4].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 3. „Objawienie” (3/52).
  2. Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 4. „Głos w nocy” (4/52).
  3. The Legend of Korra—The Art of the Animated Series, Book One: Air, s. 65.
  4. Komentarze twórców dla odcinka „Objawienie”.
Advertisement