Ten artykuł dotyczy odcinka. Jeżeli szukasz wydarzenia, zobacz Objawienie (wydarzenie).

[Duchy] powierzyły mi moc, dzięki której równość stanie się rzeczywistością. Ta moc odbiera talent magiczny… na zawsze!

Amon do swoich zwolenników.

Objawienie (ang. The Revelation) to trzeci odcinek serialu animowanego Legenda Korry. Jego premiera miała miejsce 21 kwietnia 2012 roku w Stanach Zjednoczonych i 9 września 2012 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Ogniste Fretki poszukują sposobu na zebranie trzydziestu tysięcy yuanów na wpisowe na udział w mistrzostwach walk magicznych. Bolin przyjmuje pracę od Triady Trzech Gróźb i przepada. Korra i Mako wyruszają na poszukiwania i wpadają na grupę blokerów chi, którzy porwali ich przyjaciela. Dowiadują się wkrótce o zebraniu Równościowców i postanawiają się na nie udać. Tam odkrywają sekrety tej tajemniczej organizacji oraz jej lidera, Amona, oraz udaje im się ocalić Bolina przed fatalnym losem.

W serii[edytujedytuj kod]

Powiązania[edytujedytuj kod]

  • Reakcja Zolta Błyskawicy na utracenie magii była odzwierciedleniem reakcji Ozaia po bitwie z Aangiem - podobnie jak on, m.in. na początku próbował rzucić prosty urok magią ognia.
  • Blokowanie Chi od czasów Awatar Aanga znacznie ewoluowało - niegdyś tylko Ty Lee używała tej techniki, teraz przejęli ją także Blokerzy Chi pracujący dla Amona.
  • Korra po raz drugi wykorzystała w sytuacji kryzysowej cytat "szukam łazienki" - pierwszy raz użyła tego zwrotu w "A Leaf in the Wind".

Postacie[edytujedytuj kod]

  • Mako i Bolin mają pewne powiązania z Triadą Potrójnej Groźby - pracowali dla tej grupy przestępczej, krótko po śmierci ich rodziców.
  • Amon posiada umiejętność odbierania innym magii na zawsze.

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

  • Początkowo tytuł odcinka miał brzmieć "The Revolution" (pl. "Rewolucja").
  • Obrazek przedstawiony na ulotkach reklamujących objawienie Amona przypomina rzeczywiste plakaty propagandy za czasów komuny, na których widniał Józef Stalin.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

Air Nomads emblem.png KSIĘGA I: POWIETRZE

1. „Witaj w Mieście Republiki
2. „Liść na wietrze
3. „Objawienie
4. „Głos w nocy

5. „Duch współzawodnictwa
6. „A zwycięzcą jest…
7. „Pokłosie
8. „Spotkanie Biegunów

9. „Z przeszłości
10. „Wojna
11. „Trupy w szafie
12. „Koniec gry

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga