Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

[Mój] shirshu wyczuje szczura na innym kontynencie.

Nyla to shirshu, który był wierzchowcem i towarzyszem łowczyni głów June. Kobieta otrzymała go od swojego ojca, który zyskał bestię jako zapłatę za zlecenie od kolekcjonera rzadkich zwierząt. Nyla i June byli razem ponad siedemnaście lat[2].

Tak jak inne shirshu, język Nyli zawiera toksyny, które potrafią tymczasowo paraliżować ludzi. Efekt zdaje się być uboższy w skutki wobec wielkich zwierząt, takich jak Appa[1].

Biografia[]

Podczas jednego ze zleceń June, Nyla wytropił zbiega ukrytego na okręcie Zuko. Bestia wgryzła się w metalowy pokład i wyszarpała duży fragment, pod którym chował się uciekinier. Będący pod wrażeniem zdolności shirshu, Książę Zuko wynajął June, aby wytropiła Katarę podróżującą z Awatarem. Gdy udało się odnaleźć Aanga, chłopak wdał się w walkę z nim, a Nyla zaatakował Appę, którego zdołał sparaliżować, jednak potrzebował wielu uderzeń językiem, by w końcu osłabić latającego bizona. Katarze udało się powstrzymać Nylę poprzez tkanie perfum o wielorakich zapachach, przechowywanych w klasztorze. „Oślepiony” shirshu zaatakował, niechcący paraliżując Zuko oraz June, po czym uciekł do lasu[1].

Kilka miesięcy później, kiedy Aang zaginął, Zuko i Drużyna Awatara udali się do Królestwa Ziemi, gdzie odnaleźli June w tawernie[3]. Pomimo dawnych ran, Nyli i Appie udało się zaprzyjaźnić, czekając na zewnątrz na swoich jeźdźców. Katara dała June lotnię Aanga, która następnie podała ją swojemu shirshu do powąchania. Nyla kręcił się w kółko, starając się odnaleźć trop Awatara, jednak wkrótce położył się i zasłonił swój nos. June stwierdziła, że Aanga nie da się wytropić. Zuko postanowił zamiast tego wyśledzić swojego stryja, Iroh i podał shirshu jego klapek. On zaprowadził Drużynę Awatara pod mury Ba Sing Se, gdzie znajdował się obóz Białego Lotosu, po czym Nyla i June ruszyli w swoją stronę[4].

Po wojnie stuletniej, Juna i Nyla zostali wynajęci przez nowokoronowanego Władcę Ognia Zuko do odnalezienia Ursy, jego dawno zaginionej matki. Jednakże, pomimo długich poszukiwań, nie udało się jej odszukać[5].

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga I: Woda (水)[]

Księga III: Ogień (火)[]

Ciekawostki[]

  • Nyla był w stanie wyczuć zapach z odległości setek kilometrów. Według June, potrafił wyczuć szczura na innym kontynencie[1].
  • Nyla został nazwany po rottweilerze Lisy Yang, scenarzystki serialu[6][7][8][9].
  • Nyla posiada podobne cechy do Dzikopyska z kreskówki Ben 10: oboje nie posiadają oczu i polegają na swoim zmyśle węchu, by poruszać się po świecie, a także są na tyle silni, by rozszarpać metal, aby odnaleźć swój cel. Ponadto, głosu obojgu użyczył Dee Bradley Baker.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 15. „Bato z Plemienia Wody” (15/61).
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 18. „Kometa Sozina, część 1: Król Feniks” (58/61).
  4. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 19. „Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie” (59/61).
  5. Komiks „The Promise Part Three”.
  6. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, s. 67.
  7. Avatar Extras dla odcinka „Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie”.
  8. Avatar: Braving the Elements, odcinek 3. „Origin Stories with Mike DiMartino and Bryan Konietzko Pt. 2”.
  9. Komentarze twórców dla odcinka „Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie”.
Advertisement