Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

A po drodze jest wodospad, który tworzy nigdy nieznikającą tęczę.

Moku opisujący ścieżkę Drużynie Awatara.

Moku był nomadą, który podróżował z Chongiem i Lily przez Królestwo Ziemi[1]. Był szczęśliwym i opanowanym młodym mężczyzną; grał na bębenku, który zawsze nosił przy sobie, w razie potrzeby akompaniamentu muzycznego w trakcie spontanicznej piosenki. Moku ubierał się w białe szaty z jasnoróżowymi zdobieniami oraz szeroki kapelusz z kwiatkiem.

Biografia[]

Moku wraz ze swoimi przyjaciółmi poznał Drużynę Awatara, kiedy relaksowali się w rzece w pobliżu Omashu. Szybko związał się z Aangiem i Katarą ze względu na pokojową naturę maga powietrza. Podczas krótkiego odpoczynku zasugerował alternatywną drogę do Omashu, kiedy dowiedział się, dokąd zmierzają jego nowi przyjaciele. Sokka odrzucił jego propozycję, jednak kiedy okazało się, że Appa nie może ich przewieźć do miasta, Drużyna Awatara dołączyła do Moku, Chonga i Lily w przeprawie przez Jaskinię Dwojga Kochanków. W pewnym momencie chmara wilkoperzy wystraszyła Appę, przez co bizon spanikował, a strop jaskini zawalił się, rozdzielając podróżników na dwie części. Moku dalszą część jaskini przeszedł z pozostałymi śpiewającymi nomadami, Sokką i Momo. Dzięki jego bębenkowi oraz innym instrumentom grupy udało im się oswoić dwa niespokojne kretoborsuki, a dzięki ich pomocy udało im się wydostać z wnętrza góry, gdzie czekali już Aang i Katara. Młody Awatar zapytał Moku i jego grupę czy chcą podróżować z nimi do Omashu, ci jednak odmówili grzecznie i obie drużyny rozeszły się[1].

Trustfully in Love

Ufnie Zakochani zagrali koncert w Yu Dao.

Później Moku, Chong i Lily założyli zespół muzyczny, znany jako Ufnie Zakochani, który stał się bardzo popularny. Muzycy grywali w dużych miastach, takich jak Yu Dao, gdzie wystawili koncert przed wieloma fanami, w tym Suki. Dziewczyna zachęcała Sokkę i Toph, by z nimi poszli ich posłuchać. Zespół grał tej nocy przez trzy godziny, a następnie Chong był śledzony przez grupę fanów. Po wydarzeniach w Yu Dao Chong postanowił, że nie będą już grać jako Ufnie Zakochani i powrócą do tworzenia ze względu na miłość do muzyki, a nie pieniądze. Pomimo tego postanowienia wykorzystali środki zebrane z koncertów, by zakupić luksusowy wóz do podróżowania. Trio muzyczne pożegnało się z Toph, Sokką i Suki, odjeżdżając, by grać muzykę dookoła świata[2].

Osobowość[]

Moku relaxing

Moku miał rozluźniony charakter.

Moku był społecznie naiwną osobą. Żył w swoim własnym świecie i odzywał się wyłącznie kiedy uznał swoją wypowiedź za godną dodania do rozmowy, jak uwielbienie tęczy czy zafascynowanie ogniskiem. Ze względu na rozluźniony charakter Moku dogadywał się z Aangiem, a mag powietrza wyraźnie doceniał jego życiowe poglądy. Mężczyzna wydawał się nie przejmować punktualnością oraz miejscem, zamiast tego uznając proste życie w podróży i tworzenie muzyki za wystarczająco nagradzające. Nie czuł również potrzeby strachu przed byciem uwięzionym w jaskini, a jego dziecinna prostota jeszcze bardziej napełniała go optymizmem myśląc, że znajdą wyjśnie z jaskini lub zostaną z niej uratowani[3]. Ze względu na swoje nastawienie Moku nie dogadywał się z Sokką, którego nadgorliwa natura bezpośrednio przeciwstawiała się rozluźnionej osobowości wędrownego muzyka. Moku jednak nigdy nie zrozumiał irytacji Sokki, nie pojmując, że młody wojownik z Plemienia Wody nie lubił jego dezorganizacji i braku punktualności. Pomimo to Moku rozstał się z Drużyną Awatara na tak dobrych warunkach, na jakich się poznali.

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Komiksy[]

  • Toph Beifong's Metalbending Academy

Ciekawostki[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 2. „Jaskinia Dwojga Kochanków” (22/61).
  2. Komiks „Toph Beifong's Metalbending Academy”.
Advertisement