Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

W końcu zrozumiałam, że bardziej interesuje go polityka niż bezpieczeństwo własnych dzieci. Więc jesteśmy tu teraz sami.

Michi wyjaśnia Ty Lee swoje rozstanie z Ukano[1].

Michi[1] była szlachcianką Narodu Ognia i członkinią wpływowej politycznie rodziny. Była siostrą naczelnika Wrzącej Skały[2] i Mury, żoną Ukano, byłego gubernatora Nowego Ozai oraz matką Mai i Tom-Toma. Michi była bardzo dumna ze swojej pozycji społecznej i wspierała karierę męża[3][4], ale ostatecznie uznała, że ​​jej rodzina jest ważniejsza niż polityka i status. Po wojnie stuletniej kobieta stała się sceptyczna wobec decyzji Ukano, by sprzeciwić się Władcy Ognia Zuko i wkrótce postanowiła żyć w separacji po tym, jak próbował indoktrynować ich dzieci przeciwko nowemu rządowi[1].

Historia[]

Wczesne życie[]

Jako dziecko Michi dorastała w wiosce, gdzie rodzice opowiadali jej historie o Kemurikage, aby upewnić się, że będzie się dobrze zachowywać[1]. Po poznaniu i poślubieniu Ukano, w 85 o.Z. urodziła córkę Mai, wobec której była surowa i kontrolująca. Choć wraz z mężem kochali swoją córkę i zapewniali jej wszelkie dobra materialne, których zapragnęła, Michi dbała o doskonałe maniery dziewczyny[4] i opowiadała jej historie o Kemurikage, aby zniechęcić ją do niewłaściwego zachowania i zabezpieczyć karierę polityczną męża[1].

W 98 o.Z. Michi urodziła syna, Tom-Toma[3].

Życie w Omashu[]

Dwa lata później jej mąż został gubernatorem niedawno zdobytego miasta Omashu, przemianowanego później przez księżniczkę Azulę na Nowe Ozai. Pewnej nocy, gdy Michi spacerowała ze swoimi dziećmi, zostali zaatakowani przez Opór Omashu i prawie stracili życie, ale zostali uratowani przez Aanga i Drużynę Awatara. Jednakże kobieta uznała chłopca oraz jego przyjaciół, Katarę i Sokkę, za napastników, nieświadoma, że ​​właśnie uratowali jej życie i kazała swoim ludziom ich zaatakować.

Michi and Ukano happy

Michi i Ukano poczuli ogromną ulgę, gdy Aang zwrócił im Tom-Toma.

Wkrótce potem Aang przekonał ruch oporu do opuszczenia Omashu. Jednakże Tom-Tom wymknął się z nimi, gdy opuszczali miasto, przez co Michi i Ukano byli przekonani, że ​​buntownicy porwali ich syna. Żona gubernatora była niepocieszona do tego stopnia, że ​​rodzina postanowiła wymienić króla Bumiego, ich niezwykle cennego więźnia, za bezpieczny powrót chłopca. Chociaż Mai odwołała wymianę w ostatniej chwili, Aang później zapuścił się nocą do Omashu, aby bezpiecznie zwrócić Tom-Toma jego rodzinie. Zarówno Michi, jak i Ukano poczuli ogromną ulgę, że ich syn bezpiecznie wrócił do domu[3].

Opuszczenie Ukano[]

Kiedy nadszedł Dzień Czarnego Słońca, król Bumi uwolnił się z więzienia i wyzwolił swoje miasto, zmuszając do ewakuacji mieszkańców Narodu Ognia, w tym Michi i jej rodziny. Pomimo zakończenia wojny i usunięcia Władcy Ognia Ozaia kilka miesięcy później, Ukano pozostał lojalny wobec starego reżimu i stracił stanowisko gubernatora, co spowodowało trudny okres dla Michi i jej rodziny. Chociaż była sceptyczna wobec decyzji męża, by otwarcie sprzeciwić się nowemu rządowi Zuko i nie przyjąć oferty objęcia w nim stanowiska, Michi została z nim.

Michi leaves Ukano

Michi opuściła Ukano po tym, jak dowiedziała się o jego próbach indoktrynacji Tom-Toma i Zrzeszenia Nowego Ozai.

Jednak ich związek rozpadł się w 102 o.Z. po tym, jak Ukano próbował zindoktrynować Tom-Toma i poprosił Mai, aby dołączyła do Zrzeszenia Nowego Ozai, przez co Michi uświadomiła sobie, że jej mąż bardziej troszczył się o sprawy polityczne niż bezpieczeństwo swoich dzieci. W rezultacie ona i jej dzieci wyjechały do ​​jej siostry Mury, której od teraz pomagała w prowadzeniu kwiaciarni.

Dwa lata później Michi była mile zaskoczona, gdy odwiedziła ją Ty Lee. Choć zasmucona wspomnieniem rozstania z Ukano, Michi szybko zapewniła zaniepokojoną Ty Lee, że jej obecne życie jest „cudowne” pomimo wcześniejszych trudności. Zanim Mai poszła z Ty Lee do pobliskiej herbaciarni, Michi poprosiła ją o szybki powrót, aby pomóc w zamknięciu sklepu. Mura stwierdziła, że nastolatka potrzebuje się trochę zabawić, ponieważ była ostatnio przygnębiona, Michi uśmiechnęła się i odpowiedziała, że Mai nie była smutna, tylko była sobą.

Michi była obecna podczas uprowadzenia Tom-Toma z kwiaciarni i wraz z resztą rodziny złożyła oświadczenie Siłom Krajowym, wyrażając wątpliwości co do twierdzeń córki, że porywaczami byli Kemurikage, które uznała za fikcyjne stworzenia. Niedługo potem ukłoniła się po przybyciu Władcy Ognia Zuko i podziękowała mu za zainteresowanie porwaniem jej syna[1].

Osobowość[]

W przeciwieństwie do swojej wiecznie znudzonej córki Michi nie radziła sobie z ponurymi sytuacjami. Zamiast tego zadowalała się możliwością skupienia się na wychowywaniu rodziny i korzystaniu z przywilejów urzędu męża. Przywiązywała dużą wagę do bogactwa i rangi, o czym świadczyła radość, gdy jej mąż został awansowany na gubernatora Nowego Ozai. W porównaniu do córki Michi wydawała się raczej emocjonalna, często zalewając się łzami w stresujących sytuacjach. Chociaż pesymistyczne podejście Mai czasami denerwowało jej matkę, a sama nastolatka narzekała na jej praworządną postawę, Michi wydawała się troskliwa, choć nieco niezaangażowana, i naciskała, by jej córka dobrze bawiła się w Omashu.

Pomimo swoich elitarnych poglądów Michi była troskliwą matką, ponieważ martwiła się o swojego zaginionego syna Tom-Toma i była uszczęśliwiona jego powrotem[3]. Jest to jeszcze bardziej widoczne po tym, jak nie wspierała działań męża, zwłaszcza gdy zagrażały one ich dzieciom, co pokazuje, że ma dobre serce[1].

Rodzina[]

NaczelnikMuraMichiUkano
MaiTom-Tom

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Komiksy[]

  • Smoke and Shadow Part One

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 1,9 Komiks „Smoke and Shadow Part One”.
  2. Avatar Extras dla odcinka „„Wrząca Skała, część 1””.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 3. „Powrót do Omashu” (23/61).
  4. 4,0 4,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 5. „Plaża” (45/61).
Advertisement