Michael Dante DiMartino

Michael Dante DiMartino to amerykański reżyser, najlepiej znany jako współtwórca, producent wykonawczy i reżyser seriali Awatar: Legenda Aanga i Legenda Korry, a także naczelny reżyser materiałów wyprodukowanych przez studio Avatar Studios.

Biografia[edytujedytuj kod]

DiMartino urodził się w 1974. Ukończył Rhode Island School of Design (Akademię Sztuk Pięknych) w roku 1996. Wraz z Bryanem Konietzko pracowali wspólnie przy serialach animowanych, takich jak Family Guy, Mission Hill czy King of the Hill. DiMartino stworzył również swój materiał krótkometrażowy pod tytułem Atomic Love.

W roku 2002 DiMartino i Konietzko zostali zatrudnieni przez Nickelodeon do pracy przy tworzeniu oryginalnego serialu. Tak powstała trzyczęściowa seria Awatar: Legenda Aanga. W 2010 roku zapowiedziano kontynuację serialu o tytule Legenda Korry, której premiera odbyła się w 2012 i zawierała cztery sezony.

Po zakończeniu Korry DiMartino rozpoczął pracę przy serii książek Rebel Geniuses. Zapowiedział także, że będzie pracować pracę nad światem Awatara w komiksach z serii, tym razem jednak bez swojego przyjaciela, Bryana Konietzko.

DiMartino mieszka w Los Angeles w Kaliforni i jest ojcem bliźniaków.