Awatar Wiki
Awatar Wiki
Ten artykuł dotyczy twórcy serialu, komiksu lub świata.Ten artykuł dotyczy świata rzeczywistego.

Michael Dante DiMartino

Michael Dante DiMartino to amerykański reżyser, najlepiej znany jako współtwórca, producent wykonawczy i reżyser seriali Awatar: Legenda Aanga i Legenda Korry, a także naczelny reżyser materiałów wyprodukowanych przez studio Avatar Studios.

Biografia[]

DiMartino urodził się w 1974. Ukończył Rhode Island School of Design (Akademię Sztuk Pięknych) w roku 1996. Wraz z Bryanem Konietzko pracowali wspólnie przy serialach animowanych, takich jak Family Guy, Mission Hill czy King of the Hill. DiMartino stworzył również swój materiał krótkometrażowy pod tytułem Atomic Love.

W roku 2002 DiMartino i Konietzko zostali zatrudnieni przez Nickelodeon do pracy przy tworzeniu oryginalnego serialu. Tak powstała trzyczęściowa seria Awatar: Legenda Aanga. W 2010 roku zapowiedziano kontynuację serialu o tytule Legenda Korry, której premiera odbyła się w 2012 i zawierała cztery sezony.

Po zakończeniu Korry DiMartino rozpoczął pracę przy serii książek Rebel Geniuses. Zapowiedział także, że będzie pracować pracę nad światem Awatara w komiksach z serii, tym razem jednak bez swojego przyjaciela, Bryana Konietzko.

DiMartino mieszka w Los Angeles w Kaliforni i jest ojcem bliźniaków.