Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem
Love amongst the Dragons poster

Plakat reklamujący Miłość wśród smoków pokazuje dwa smoki ułożone w kształcie serca.

Miłość wśród smoków to znana sztuka z Narodu Ognia, opowiadająca historię Smoczego Cesarza, który zostaje przeklęty przez Mrocznego Ducha Wody i zmuszony jest żyć w ludzkim, śmiertelnym ciele.

Fabuła[]

Love amongst the Dragons final scene

Finałowa scena sztuki: po pokonaniu złego ducha, Smoczy Cesarz i Cesarzowa znów są ze sobą.

Sztuka opowiada o życiu Smoczego Cesarza, który musi przybrać ludzkie ciało i przyjąć imię Noren, po przeklęciu go przez Mroczego Ducha Wody. Doświadczenie ludzkiego życia sprawia, że zakochuje się on w śmiertelniczce, a dzięki swojej miłości w końcu pokonuje przekleństwo. Przedstawienie kończy się, kiedy Noren pokonuje złego ducha, a wybranka Smoczego Cesarza przybiera nieśmiertelną postać i staje się jego żoną. W finałowej scenie oboje obejmują się[1].

Postacie[]

  • Smoczy Cesarz/Noren
  • Smocza Cesarzowa
  • Mroczny Duch Wody

Ciekawostki[]

  • W komiksie tytuł jest błędnie zapisany jako Love amongst Dragons zamiast Love amongst the Dragons.
  • Ikem po otrzymaniu nowej twarzy przyjął imię Noren, które przyjmuję też Smoczy Cesarz w sztuce[2].
  • Miłość wśród smoków była ulubioną sztuką Ursy i co roku zabierała swoją rodzinę, aby zobaczyć przedstawienie odgrywane w teatrze na Żarzącej Wyspie.
    • Zuko uważał, że ci aktorzy nigdy nie zagrali tej sztuki zgodnie ze scenariuszem[3].
    • W dzieciństwie Zuko i Azula zazwyczaj odtwarzali ostatni pojedynek z przedstawienia na plaży. Ku frustracji Zuko, zwykle musiał grać Mrocznego Ducha Wody, podczas gdy Azula była Smoczym Cesarzem[1].
    • Jako księżniczka, Ursa potajemnie zdobyła zestaw masek, których trupa aktorska z Hira'a użyła do odgrywania tej sztuki[4]. Trzymała je ukryte w swojej kwaterze za obrazem przedstawiającym ją i Ozaia, aby przypominały jej o jej dawnym życiu, trupie aktorskiej w Hira'a, a zwłaszcza o Ikemie z maską Smoczego Cesarza[5].
  • Miłość wśród smoków jest przedstawieniem popularnym wśród aktorów Żarzącej Wyspy, jak i trupy aktorskiej z Hira'a.
    • Ursa wygrała przesłuchanie do roli Smoczej Cesarzowej, gdy ona i Ikem mieli 21 lat, ale nigdy nie udało jej się wystąpić, gdyż Władca Ognia Azulon i książe Ozai pojawili się tego wieczoru w Hira'a[5].
  • Sztuka ta jest wystawiana od co najmniej kilku stuleci, gdyż wspomniał o niej Tagayum z Plemienia Wody żyjący w erze Yangchen[6].
  • Maska, którą nosił aktor grający Mrocznego Ducha Wody to także maska, którą Zuko nosił jako Błękitny Duch[7].
  • Mroczny Duch Wody lub postać o tej samej twarzy/masce pojawia się również w operze Królestwa Ziemi[8].
  • Maski noszone podczas przedstawienia oparte są na maskach z południowo-wschodniej Azji[9].
  • W pierwszym odcinku Smoczego Księcia Aarona Ehasza, Claudia czyta książkę zatytułowaną Miłość wśród smoków[10].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Komiks „The Search Part Two”.
  2. Komiks „The Search Part Three”.
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 17. „Teatr z Żarzącej Wyspy” (57/61).
  4. Avatar: Generations, Navigator Games oraz Square Enix Mobile London, 10 sierpnia 2022.
  5. 5,0 5,1 Komiks „The Search Part One”.
  6. Powieść „The Dawn of Yangchen”, rozdział 17. „Breaking In”.
  7. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 13. „Błękitny Duch” (13/61).
  8. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 17. „Jezioro Laogai” (37/61), komentarz. Księga II: Ziemia Volume 4 DVD.
  9. Komiks The Search Library Edition.
  10. Smoczy Książę (7 sierpnia 2018). Poznaj Claudię, cudowne dziecko czarnej magii, które nigdy do końca nie pamięta, gdzie umieściła swoją księgę zaklęć... Ale zna zaklęcie, dzięki któremu ją znajdzie! Och, czekaj, to też jest w księdze zaklęć.... Twitter. Źródło: 20 września 2018 r.
Advertisement