Awatar Wiki
Advertisement
Meteorite

Meteoryt widoczny na niebie przed rozbiciem się w pobliżu Shu Jing.

Meteoryt to duża masa skał lub innej materii pochodzenia pozaziemskiego, która od czasu do czasu rozbija się na powierzchni Ziemi. W zależności od miejsca uderzenia i wielkości meteorytu, może spowodować znaczące szkody w infrastrukturze lokalnych skupisk ludności. Po uderzeniu w powierzchnię Ziemi, meteoryty mogą tworzyć duże zagłębienia zwane kraterami.

Historia[]

Kiedy drużyna Awatara oglądała deszcz meteorów, jej członkowie byli świadkami wejścia dużego meteorytu w atmosferę ziemską i rozbicia się go w pobliżu. Gorąca skała wznieciła ogień, który zagrażał pobliskiej wiosce Shu Jing. Dzięki połączonym wysiłkom, Aang, Katara i Toph zdołali ugasić płomienie.

Piandao and Sokka

Piandao bada meteoryt, który przyniósł Sokka jako materiał do stworzenia miecza.

Kilka dni później, Sokka uczył się walki mieczem pod okiem mistrza Piandao. Gdy miał za zadanie wybrać materiał, z którego miał stworzyć swoją własną broń, Sokka przypomniał sobie o meteorycie, który rozbił się w pobliżu, i z pomocą swoich przyjaciół przetransportował go do zamku Piandao. Mistrz stwierdził, że miecz z meteorytu będzie "jak żaden inny na świecie". Po dniu i nocy chłopak wykonał swój miecz. Meteoryt dał mu niepowtarzalny czarny kolor i niezwykłą trwałość.

Sokka zachował małą część meteorytu i dał go Toph, która wykorzystywała na nim swój talent magii ziemi, najczęściej nosząc go jako bransoletkę.[1]

Suyin Beifong zbierała meteoryty i używała ich do ćwiczeń magii metalu, twierdząc, że są one idealne dla początkujących, gdyż posiadają unikalną właściwość, która pozwala na łatwiejsze tkanie. Dzięki temu nauczyła Awatar Korrę tkania metalu.[2] Jednak po tym, jak Kuvira przejęła kontrolę nad Zaofu, przetworzyła jej kolekcję meteorytów w ciecz i włączyła ją do kontroli swojej ogromnej mecha zbroi.[3] Gdy Korra dotarła do pomieszczenia kontrolnego, obie kobiety wykorzystały ją do pojedynku.[4]

Opis[]

Trudno jest określić wygląd meteorytu zanim wyląduje na powierzchni Ziemi, gdyż prawie zawsze ulega uszkodzeniu w tym procesie. Niektóre meteoryty są bardzo małe, inne zaś dość duże. Mają także różne kształty, chociaż zazwyczaj są kuliste.

Wykorzystanie[]

Sokka użył rudy meteorytu, aby wytworzyć miecz, który, według Piandao, stał się dobrą i potężną bronią.[1] Ponadto, Toph była w stanie tkać fragment meteorytu, co pozwoliło jej manipulować jego kształtem i nosić jako bransoletę.[5] Później bransoletka ta została użyta do znalezienia potencjalnych magów metalu.[6] Suyin Beifong wykorzystywała meteoryty ze swojej kolekcji do nauczania magii metalu,[2] które później zostały skroplone i użyte do kontrolowania ogromnej mecha zbroi Kuviry.[3]

Ciekawostki[]

  • Sokka nazwał meteoryt "ziemią z kosmosu", ale Katara uznała to za nieprawdę, ponieważ nie może być to "ziemia", jeśli pochodzi z kosmosu.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (12 października 2007). "Mistrz Sokki". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 4. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 Mattila, Katie (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (18 lipca 2014). "Dawne rany". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 6. Nickelodeon.
  3. 3,0 3,1 Komentarz DVD Bryana Konietzko do odcinka "Gambit Kuviry".
  4. DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Zwyer, Melchior (reżyseria). (19 grudnia 2014). "Ostatnia bitwa". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 26. Nickelodeon.
  5. Hedrick, Tim (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (9 listopada 2007). "Mroczna strona księżyca". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 8. Nickelodeon.
  6. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (scenariusz), Sasaki z Gurihiru (obrazki), Kawano z Gurihiru (kolorystyka), Heisler, Michael; Comicraft (dialogi). The Promise Part 2 (30 maja 2012), Dark Horse Comics.

Zobacz też[]

Advertisement