Awatar Wiki
Advertisement
Air Nomads emblemAirbending emblem
Ten artykuł dotyczy maga powietrza. Jeżeli szukasz postaci z odcinka „Dezerter”, zobacz Malu.
Indifferent Azula Jestem stumetrowym, fioletowym niedźwiedziodziobakiem z różowymi rogami i srebrnymi skrzydłami.
Poniższe informacje nie są uważane za kanon serii.

Malu, znana jako „duch wiedźmy z gór”, to mag powietrza ze Wschodniej Świątyni Powietrza. Jest tajemniczą postacią, której przypisuje się mistyczne moce. Uciekła do Królestwa Ziemi po pierwszych atakach Narodu Ognia, które rozpoczęły wojnę stuletnią[1].

Biografia[]

Malu była dzieckiem dwojga magów powietrza i wychowała się we Wschodniej Świątyni Powietrza. Kiedy Naród Ognia zaatakował Nomadów Powietrza podczas Komety Sozina, jej matka ukryła ją w jaskini, by chronić Malu. Rodzice dziewczynki byli jednymi z pierwszych ofiar Zagłady, lecz ona sama przeżyła.

Malu spędziła lata w samotności, ucząc się magii powietrza. Pomimo braku nauczyciela, szybko opanowała sztukę, co pomogło jej przetrwać. Z ukrycia wyszła dopiero w roku 10 o.Z. i zaczęła walkę z żołnierzami Narodu Ognia.

W Królestwie Ziemi zyskała status legendy tajemniczej piękności, która kontrolowała duchy oraz potrafiła pojawiać się i znikać kiedy tylko chciała. Później mówiono, że zadomowiła się w przełęczach górskich, a wieśniacy oferowali jej daninę za ochronę lasu[1].

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • W językach indonezyjskim i malajskim „malu” oznacza „nieśmiałość”, co pasowałoby do natury dziewczyny.
    • Po polinezyjsku „malu” oznacza „delikatny wiatr” lub „spokojny wiatr”, co również pasowałoby do przynależności Malu do Nomadów Powietrza.
  • Malu była jedynym znanym kobiecym magiem powietrza bez tatuaży mistrza aż do wystąpienia Jinory i Ikki w Legendzie Korry.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Oficjalna strona gry karcianej. Archiwum pierwotnej wersji z 14 lutego 2010.

Zobacz też[]

  • Avatar: The Last Airbender Trading Card Game (gra karciana)
Advertisement