Awatar Wiki
Advertisement
Awatar Wiki

Magia wody[]

Umiejętność ta pozwala nie tylko na tkanie wody ale też i wszystkiego co zawiera w sobie wodę np: lodu, pary wodnej, krwi, atramentu, zupy, herbaty, śniegu itd. Zaawansowni magowie byli w stanie opanować Uzdrawianie za pomocą wody, dzięki której można było uleczyć nawet najpoważniejszą ranę, lecz nie zawsze znikała ona całkowicie, Magię Krwi i Pobieranie wody z otoczenia czyli z drzew, kwiatów, trawy, a nawet powietrza, a więc nim większa jego wilgotność tym więcej wody można było pobrać. Magia Krwi uważana była za najsilniejszą i najstraszniejszą submagię. Można było jej używać tylko w pełni księżyca, jednak znane są osoby, które mogły jej używać kiedy chcą. Pozwalała ona na kontrolowanie każdego mięśnia i żyły w organiźmie, a także podnoszenia ofiary. Znani Magowie Krwi to: Hama ( twórczyni), Katara, Yakone, Tarrlok i Noatak (Amon). Magowie wody czerpią moc z księżyca.

Słabe strony[]

Zaćmienie księżyca

Zaćmienie Księżyca: Inną słabością magii wody jest jej zależność od księżyca. Chociaż magowie wody zdobyli władzę nad wodą dzięki księżycowi, co oznacza że jeśli nastąpi zaćmienie księżyca, wtedy magowie nie mogą tkać wody.

Stan emocjonalny: Potęga maga wody pochodzi z wewnętrznej energii życiowej, Chi. Ze względu na to, jeżeli niedoświadczony mag wody straci jego stan lub temperament, jego siła magii nasila się, ale z kolei mag traci nad nią kontrolę: to wykazała Katara kiedy straciła panowanie przez Sokkę i przypadkowo wynurzyła górę lodową. Stan ten jest bardzo przydatny ale niebezpieczny dla niedoszkolonego maga wody.

Duchy oceanu i księżyca[]

Tui i La

" Legendy mówią, że księżyc był pierwszy magiem wody. Nasi przodkowie zobaczyli jak poruszał wodą powodując przypływy i nauczyli się, jak zrobić to sami … Nasza siła pochodzi od Ducha Księżyca, nasze życie pochodzi od Ducha Oceanu. Pracują razem, aby utrzymać równowagę "
Yue
Tui i La to Duchy księżyca i Oceanu, które przybrały kształt karpi Koi i żyją na Biegunie Północnym. Gdy Zhao zabił Tui, Aang wszedł w pierwotną postać Ducha Oceanu i zmusił do odwrotu całą flotę Narodu Ognia. Tui i La wykonując razem nieskończony taniec, w którym 'Tui' oznacza pchnij, a 'La' ciągnij. W tańcu ryby przypominają koło Yin Yang - symbol harmonii.

Symbol[]

Symbol Plemienia Wody

Symbolem Plemienia wody jest okrąg z falą wewnątrz, z trzech grzbietów spiralnych, kończąc w trzech falistych liniach reprezentujących masy wodne. Pokazuje także, jak duchy oceanu i księżyca współpracują. Symbol ten został użyty w naszyjniku, który nosi Katara, oryginalnie wykonany przez Mistrza magii wod Pakku dla babci Katary i Sokki - Kanny, naszyjnik był tradycyjnym symbolem miłości w Północnym Plemieniu Wody (miały tę samą rolę co obrączki zaręczynowe). Kobiety, które ukónczyły co najmniej 16 lat dostawały taki naszyjnik wykonany przez mężczyznę któremu się podobały, a wesele było w całości organizowane przez rodziców. Kobiety z Północnego Pleminia Wody musiały później wychodzić za osoby których często nie kochały.

Magowie Wody[]

Legenda Aanga[]

Legenda Korry[]

Advertisement