Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

I nie zostałam dobrze przyjęta w Stolicy jako kochanka Władcy Ognia. Są pewne sposoby, w jakie członkowie rodziny królewskiej powinni poznawać swoich przyszłych partnerów, a zakochiwanie się w dzieciństwie nie jest jednym z nich. […] Myślisz, że pozostali szlachcice nie starają się wyprzedzić rywali i nie marzą o tym, żeby na tronie zasiadło ich potomstwo? Każda rodzina o odpowiednim urodzeniu chciała posiadać ten kraj od czasów Toza. Twoje ukochane kobiety Sei'naka zdecydowałyby się na to, gdyby miały siłę.

Lady Huazo o swoim życiu jako kochanki Władcy Ognia Chaeryu[1].

Małżonka lub małżonek Władcy Ognia zajmuje ważne stanowisko na dworze królewskim Narodu Ognia, któremu towarzyszą różne obowiązki i przywileje. Małżonka nazywana jest Władczynią Ognia, jeśli jest oficjalnie żoną Władcy Ognia, podczas gdy nieoficjalna kochanka nazywana jest faworytą[1] lub po prostu dziewczyną[2]. Przynajmniej jeden Władca Ognia, Chaeryu, miał kilka kochanek w tym samym czasie.

Historia[]

W młodości Władca Ognia Chaeryu zakochał się w lady Huazo z klanu Saowon i wziął ją za kochankę, ale jego ministrowie nie pochwalali tego związku. Przechytrzyli Huazo, zapraszając Chaeryu na spotkanie z lady Sulan z klanu Keohso na przyjęciu w ogrodzie. Władca Ognia natychmiast się w niej zakochał, ostatecznie poślubił ją i w konsekwencji próbował zerwać swoje więzi z Huazo. Jednak ta ostatnia była już w ciąży z pierwszym synem Chaeryu, Chaejinem, podczas gdy Sulan zmarła, rodząc drugiego syna, Zoryu[1][3]. Chaeryu wziął później więcej kochanek niżej urodzonych, ale żadnego z ich dzieci nie uznał za swoje[1].

Chaeryu uczynił Zoryu swoim spadkobiercą, a ten zastąpił go jako Władca Ognia po śmierci ojca, ale Huazo i Chaejin ostatecznie zakwestionowali sukcesję w tak zwanej wojnie Kamelii i Peonii[4]. Mimo to ani Huazo, ani Sulan nigdy nie żywiły do siebie nienawiści, przy czym ta pierwsza za cały kryzys obwiniała Chaeryu i ministrów[1].

Wieki później Władca Ognia Taiso poślubił lady Hazei. Mieli dwójkę dzieci, Sozina i Zeisan, oboje angażowali się w dworskie intrygi.

Ponad sto lat później Władca Ognia Azulon poślubił Ilah, z którą miał dwóch synów, Iroh i Ozaia. Ilah zmarła przed swym mężem[5]. Ozai był żonaty z Ursą, ale ta opuściła pałac tej samej nocy, której przygotowała truciznę, użytej do zabicia Azulona. Po powrocie do Stolicy za panowania syna, po przywróceniu statusu królewskiego, nadano jej tytuł „lady”[6][7].

Jako Władca Ognia, Zuko początkowo był w związku z Mai, ale zerwali w 101 o.Z.[8].

Rola[]

Władcy Ognia i ich dzieci tradycyjnie brali sobie małżonków nie tylko z miłości, ale często także z powodów politycznych lub duchowych. W rzeczywistości relacje z mniej prestiżowymi osobami, zrodzone wyłącznie z uczuć, były od IV wieku p o.Z. traktowane z dezaprobatą[1]. W wyniku bliskości z władcą i potencjału bycia rodzicem przyszłych Władców Ognia małżonkowie często posiadali wielką władzę i wpływy[1][3]. Klany szlacheckie często starały się, aby ich synowie lub córki zostali małżonkami[1]; jednakże praktyka ta się zakończyła po tym, jak Władcy Ognia stopniowo pozbawili szlachtę władzy[4].

Pod koniec I wieku  o.Z. panował zwyczaj, że małżonkowie całkowicie opuszczali swoją biologiczną rodzinę i zrywali wszelkie kontakty, zapobiegając w ten sposób wpływowi osób z zewnątrz na władców Narodu Ognia. Co najważniejsze, Ursa miała zakaz widywania się ze swoimi rodzicami, Jinzukiem i Riną, po ślubie z księciem Ozaiem[9].

Władca Ognia Zuko zerwał z tymi tradycjami, utrzymując nie tylko swój związek z Mai z miłości do niej, ale także pozwalając jej pozostać w kontakcie z rodziną[8][7], chociaż ojciec Mai, Ukano, był publicznym przeciwnikiem Zuko[7].

Znane małżonki, kochanki i dziewczyny[]

  • Huazo — faworyta Chaeryu (dawniej)[1]
  • Sulan — żona Chaeryu[3]
  • Hazei — żona Taiso
  • Ilah — żona Azulona[5]
  • Mai — dziewczyna Zuko (dawniej)[2]

Ciekawostki[]

  • Chociaż Ozai był wcześniej żonaty z Ursą, nigdy nie posiadała tytułu Władczyni Ognia ani nie była uważana za małżonkę Władcy Ognia, ponieważ Ozai wygnał ją przed wstąpieniem na tron. Nigdy nie miał małżonki podczas swego panowania jako Władca Ognia[5].

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 19. „The Companion”.
  2. 2,0 2,1 Komiks „The Promise Part One”.
  3. 3,0 3,1 3,2 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 8. „Ancient History”.
  4. 4,0 4,1 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, epilog.
  5. 5,0 5,1 5,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 7. „Samotny Zuko” (27/61).
  6. Komiks „The Search Part Two”.
  7. 7,0 7,1 7,2 Komiks „Smoke and Shadow Part One”.
  8. 8,0 8,1 Komiks „The Promise Part Two”.
  9. Komiks „The Search Part One”.
Advertisement