Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem.png

Wszystkiego najlepszego, synku. Gdybym tylko mógł pomóc tobie.

Iroh mówi do obrazka swojego syna.[1]

Książę Lu Ten był synem generała Iroh, bratankiem Ozaia i Ursy, kuzynem Zuko i Azuli, wnukiem Azulona, prawnukiem Sozina i drugim w kolejce do tronu Narodu Ognia. Służąc w wojsku swojego narodu jako żołnierz, zginął podczas oblężenia Ba Sing Se dokonywanego przez jego ojca.

Śmierć Lu Tena miała traumatyczny wpływ na jego ojca, który został zmuszony do zrezygnowania z dalszego oblężenia, ostatecznie oddając Ozaiowi swoje pierworodztwo do tytułu Władcy Ognia.[2]

Biografia[]

Lu Ten stracił życie w walce z Królestwem Ziemi pięć lat przed końcem stuletniej wojny, podczas oblężenia Ba Sing Se. Kiedy Iroh dowiedział się o śmierci syna, był tak załamany, że porzucił oblężenie miasta, twierdząc, że on i jego ludzie są zbyt wyczerpani[3]. Gdy jego brat, książę Ozai, dowiedział się, że Lu Ten zginął, a Iroh wycofał wojska, zwrócił się do ich ojca, Władcy Ognia Azulona, aby ten wyznaczył go następcą tronu, twierdząc, że wraz ze śmiercią Lu Tena Iroh stracił ostatniego potomka. Azulon był wściekły na swojego syna, ale ostatecznie Ozai objął tron po jego tajemniczej śmierci.[2] Iroh nie kwestionował roszczeń Ozaia i, mimo że był starszym z braci, nie próbował zabrać mu tronu.

Lu Ten i Iroh byli ze sobą mocno związani, zarówno podczas dzieciństwa chłopca, jak i w jego późniejszym życiu.[4] Jego śmierć miała ogromny wpływ na osobowość Iroh, który zaczął akceptować to, co przynosi życie, i zrezygnował z dalszego uczestnictwa w wojnie.

Rodzina[]

Information icon.svg Osobny artykuł: Rodzina królewska Narodu Ognia
Władca Ognia Yosor
Potomkowie
HuazoWładca Ognia ChaeryuSulan
ChaejinWładca Ognia Zoryu
Potomkowie
Władca Ognia Ojciec Sozina
Władca Ognia SozinZeisanAwatar RokoTa Min
Władca Ognia AzulonIlahRinaJinzuk
IrohWładca Ognia OzaiUrsaNoren
Lu TenWładca Ognia ZukoAzulaKiyi
Władca Ognia Izumi
IrohCórka Izumi[5]

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Księga III: Ogień (火)[]

Ciekawostki[]

Iroh bawi się z młodym Lu Tenem.

  • Na obrazie na ołtarzyku Lu Tena w odcinku "Opowieści o Ba Sing Se" widniał napis 路騰.[1]
  • Lu Ten został po raz pierwszy wspomniany podczas Oblężenia Północy, kiedy Iroh powiedział Zuko, że po śmierci Lu Tena traktuje go jak własnego syna.
  • Matka Lu Tena nie pojawiła się ani nie została wspomniana.
  • Słowa na górze po lewej stronie portretu Lu Tena można przetłumaczyć jako: "Do Generała Iroh: Do zobaczenia po wygraniu wojny. Twój lojalny syn, Lu Ten".
  • Według Avatar Extras, Iroh szukał Lu Tena w Świecie Duchów.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Estoesta, Joann, Wahlander, Lisa, Huebner, Andrew, Scheppke, Gary, MacMullan, Lauren, Mattila, Katie, Ridge, Justin, Volpe, Giancarlo (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (29 września 2006). "Opowieści o Ba Sing Se". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 15. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (12 maja 2006). "Samotny Zuko". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 7. Nickelodeon.
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów” (7/61).
  4. Ehasz, Aaron (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (2 czerwca 2006). "Gorzka praca". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 9. Nickelodeon.
  5. Komentarze twórców dla odcinka „Koronacja”.
Advertisement