Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Wszystkiego najlepszego, synku. Gdybym tylko mógł pomóc tobie.

Iroh mówi do obrazu swojego syna[1].

Lu Ten był synem generała Iroh, bratankiem Ozaia i Ursy, kuzynem Zuko i Azuli, wnukiem Azulona, prawnukiem Sozina i drugim w kolejce do tronu Narodu Ognia. Służąc w wojsku swojego kraju jako żołnierz, zginął podczas oblężenia Ba Sing Se dokonywanego przez jego ojca.

Śmierć Lu Tena miała traumatyczny wpływ na jego ojca, który został zmuszony do zrezygnowania z dalszego oblężenia, ostatecznie oddając Ozaiowi swoje pierworodztwo do tytułu Władcy Ognia[6].

Historia[]

Iroh and young Lu Ten

W dzieciństwie Lu Ten lubił bawić się ze swoim ojcem, Iroh.

W dzieciństwie Lu Ten i Iroh mieli silną więź, która trwała przez całe jego dorosłe życie[7]. Lu Ten również chętnie odwiedzał Żarzącą Wyspę z resztą swojej rodziny[8].

W pewnym momencie Lu Ten został żołnierzem w wojsku Narodu Ognia, służąc pod dowództwem swojego ojca. Mimo to zachowywali się jowialnie i nieformalnie w swojej obecności, nawet gdy byli na służbie[9]. W pewnym momencie swojej kariery wojskowej Lu Ten brał udział w obronie Jaśminowej Wyspy[10].

Lu Ten stracił życie w walce z Królestwem Ziemi pięć lat przed końcem wojny stuletniej podczas oblężenia Ba Sing Se. Został śmiertelnie ranny mniej więcej w tym samym czasie, gdy Iroh przedarł się przez zewnętrzny mur[11] i wkrótce zmarł z powodu ran[5]. Ojciec dopiero później dowiedział się o stanie syna, a kiedy go poinformowano, Lu Ten już nie żył[6].

Dziedzictwo[]

Iroh był tak załamany śmiercią syna, że ​​porzucił oblężenie miasta[6][12], twierdząc, że on i jego ludzie byli wyczerpani długim oblężeniem i długim przebywaniem z dala od domów[13]. Mimo, że odwrót ostatecznie powiązano ze śmiercią jego syna, powszechnie uważano również, że Iroh zdał sobie sprawę, że jego armie poniosły bardzo ciężkie straty i osiągnęły stan krytyczny[14][5].

Kiedy stryj Lu Tena, książę Ozai, dowiedział się o jego śmierci i późniejszych działaniach Iroh, zwrócił się do ich ojca, Władcy Ognia Azulona, ​​aby mianował go następcą tronu, twierdząc, że śmierć Lu Tena oznacza, że ​​królewski ród zakończy się wraz z Iroh, ponieważ nie miał innego spadkobiercy. Azulon był wściekły na taką prośbę i uznał za stosowne zabić pierworodnego Ozaia, księcia Zuko, w ramach kary, ale z powodu jego tajemniczej śmierci wkrótce potem Ozai był w stanie objąć tron[6]. Chociaż Iroh był starszym bratem, nie kwestionował twierdzeń Ozaia, ponieważ był zbyt zdruzgotany śmiercią zarówno Lu Ten, jak i Azulona. Stracił pragnienie władzy[15].

Iroh w końcu udało się dostać do świata duchów, gdzie szukał Lu Tena, ale bezskutecznie. Ogólnie rzecz biorąc, utrata syna i doświadczenia podczas jego podróży wywarły głęboki wpływ na Iroh, którego osobowość przesunęła się bardziej w stronę spokojnej akceptacji życia, niż dalszego uczestnictwa w wysiłkach wojennych Narodu Ognia[9][12].

Rodzina[]

Information icon Osobny artykuł: Rodzina królewska Narodu Ognia
Władca Ognia Yosor
Władca Ognia Gonryu
HuazoWładca Ognia ChaeryuSulan
ChaejinWładca Ognia Zoryu
Władca Ognia TaisoHazei
Władca Ognia SozinZeisanAwatar RokoTa Min
Władca Ognia AzulonIlahRinaJinzuk
IrohWładca Ognia OzaiUrsaNoren
Lu TenWładca Ognia ZukoAzulaKiyi
Władca Ognia Izumi
IrohCórka Izumi[16]

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Księga III: Ogień (火)[]

  • 305. „Plaża” (retrospekcja, bez dialogu)

Avatar Legends: The Roleplaying Game[]

  • Uncle Iroh's Adventure Guide

Ciekawostki[]

  • Lu Ten został po raz pierwszy wspomniany podczas Oblężenia Północy, kiedy Iroh powiedział Zuko, że po śmierci Lu Tena traktuje go jak własnego syna.
    • Po raz pierwszy Zuko wspomniał go po imieniu w retrospekcji w odcinku „Samotny Zuko”.
    • Młodszego Lu Tena można było zobaczyć w odcinku „Gorzka praca” a w „Opowieści o Ba Sing Se” na ołtarzu Iroh postawił obraz starszego Lu Tena.
    • Zuko miał retrospekcje, pokazującą siebie, Iroh i młodego Lu Tena w odcinku „Plaża”. Jest przedstawiany jako dorosły żołnierz w Avatar: The Last Airbender: Legacy of the Fire Nation.
  • Według Avatar Extras w odcinku „Opowieści o Ba Sing Se” błędnie napisano imię Lu Tena, zapisując je jako Lu Tin.
  • Słowa na górze po lewej stronie portretu Lu Tena można przetłumaczyć jako: "Do Generała Iroh: Do zobaczenia po wygraniu wojny. Twój lojalny syn, Lu Ten".

Przypisy

  1. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 15. „Opowieści o Ba Sing Se” (35/61).
  2. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko” (8/61).
  3. The Earth Kingdom Chronicles: The Tale of Zuko, rozdział 2.
  4. Kiedy Zuko miał szesnaście lat[2], rozmyślał, że Lu Ten nie był dużo starszy od niego w chwili swojej śmierci[3].
  5. 5,0 5,1 5,2 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 58.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 7. „Samotny Zuko” (27/61).
  7. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 9. „Gorzka praca” (29/61).
  8. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 5. „Plaża” (45/61).
  9. 9,0 9,1 Avatar: The Last Airbender: Legacy of the Fire Nation”, s. 26.
  10. Uncle Iroh's Adventure Guide (Avatar Legends). Magpie Games. Opublikowano 12 lutego 2024 r.
  11. Avatar: The Last Airbender: Legacy of the Fire Nation”, s. 22.
  13. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów” (7/61).
  14. The Lost Scrolls: Fire”, Sekcja "Uncle Iroh" w The Lost Scrolls Collection.
  16. Komentarze twórców dla odcinka „Koronacja”.
Advertisement