Awatar Wiki
Advertisement
Earthbending emblemEarth Kingdom emblem

Dzięki wyciszeniu konfliktu Ba Sing Se jest spokojną, uporządkowaną utopią. Ostatnią na Ziemi.

Long Feng do Drużyny Awatara[1].

Long Feng był Wielkim Sekretarzem Ba Sing Se, przywódcą Dai Li, a także bardzo charyzmatycznym, wpływowym oraz manipulacyjnym mężczyzną, który pragnął potęgi. Jako najbliższy osobisty doradca Króla Ziemi Kueia Long Feng ukrył przed nim odbywającą się poza murami stolicy wielką wojnę, podczas gdy faktyczną władzę nad jego ludem sprawowali Dai Li.

Przez wiele lat Long Feng stanowił swoistego dyktatora całego Królestwa Ziemi, władając krajem pod koniec wojny stuletniej. Kierował operacjami militarnymi, wspierał armie państwa oraz finansował buntowników występujących przeciwko Narodowi Ognia. Jednakże jego obsesja utrzymania konfliktu z dala od Ba Sing Se oznaczała, że nie poświęcał wystarczająco uwagi lub wsparcia dla reszty kraju[2].

Gdy Awatar Aang i jego drużyna pojawili się w mieście[1], Long Feng porwał ich latającego bizona, Appę, by wykorzystać go jako kartę przetargową, w razie gdyby zachwiali delikatną równowagę, jaką zaprowadzili Dai Li[3]. Jego tajemnicze motywy zostały obnażone przez Awatara, kiedy Dai Li nie byli w stanie ukryć wszystkich dowodów inwazji Narodu Ognia na Królestwo Ziemi i Long Feng został uwięziony za zdradę stanu[4]. Jego agenci wciąż byli jednak lojalni wobec niego. Long Fengowi udało się dojśc do porozumienia z księżniczką Azulą. Dziewczyna miała otrzymać Awatara, w zamian za zwrócenie władzy w mieście Long Fengowi. Azula jednak przechytrzyła go, zwyciężając lojalność Dai Li, jednocześnie przejmując Ba Sing Se w imieniu Narodu Ognia[5].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 14. „Miasto murów i tajemnic” (34/61).
  2. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 24.
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 16. „Przygody Appy” (36/61).
  4. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 18. „Król Ziemi” (38/61).
  5. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 19. „Guru” (39/61).
Advertisement