Aang medytuje w czasie letniego przesilenia na wyspie Roko.

Letnie przesilenie to naturalne zjawisko, które występuje w sezonie letnim na półkuli, kiedy słońce osiąga swoją najwyższą pozycję na niebie, czyniąc z tego dnia najdłuższy dzień w roku. W miarę zbliżania się przesilenia, świat rzeczywisty i Świat Duchów zbliżają się do siebie, zacierając granicę między sobą. W związku z tym w czasie letniego i zimowego przesilenia ludzie najłatwiej mogą wejść do Świata Duchów.

Historia[edytujedytuj kod]

Awatar Aang nawiązuje połączenie ze swoim poprzednim wcieleniem w czasie przesilenia.

Latem 100 o. Z., Awatar Aang użył mocy letniego przesilenia, aby dostać się do Świata Duchów, gdzie Awatar Roko czekał na niego. Celem tej podróży było opowiedzenie młodemu magowi powietrza historii o Władcy Ognia Sozinie, który rozpoczął podbój świata i zapoczątkował stuletnią wojnę. Roko powiedział Aangowi, że musi zrozumieć, jak zaczęła się wojna, aby ją zakończyć.[1]

Aang ponownie miał kontakt z przesileniem, gdy on i Zuko udali się do starożytnego miasta Wojowników Słońca. Nie mogli wejść do świętego pokoju, gdyż jedynie promienie słońca w czasie letniego przesilenie mogły je otworzyć poprzez oświetlenie klejnotu znajdującego się nad drzwiami. Zuko udało się przekierować promienie słoneczne jednym ze swoich mieczy, oszukując niebiański kalendarz i otwierając drzwi.[2]

Połączenia duchowe[edytujedytuj kod]

Połączenie z Awatarem[edytujedytuj kod]

W czasie letniego przesilenia, granice pomiędzy światem Awatara a Światem Duchów prawie zanikają. W tym czasie Awatar może łatwiej wejść do Świata Duchów, albo z własnego wyboru, albo nieumyślnie.[1]

Inne typy[edytujedytuj kod]

Wojownicy Słońca używają niebiańskiego systemu blokującego, który oparty jest na kącie padania światła w czasie przesilenia letniego. Tylko wtedy, gdy światło padające w czasie przesilenia dosięgnie dużego pomarańczowego klejnotu, położonego w centrum dziedzińca, drzwi otwierają się.[2]

Występy[edytujedytuj kod]

Awatar: Legenda Aanga[edytujedytuj kod]

Escape from the Spirit World[edytujedytuj kod]

Księga III: Ogień (火)[edytujedytuj kod]

Przypisy[edytujedytuj kod]

  1. 1,0 1,1 Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (26 października 2007). "Awatar i Władca Ognia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 6. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (15 lipca 2008). "Mistrzowie magii ognia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 13. Nickelodeon.

Zobacz też[edytujedytuj kod]