Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem
Ten artykuł dotyczy chłopca z Królestwa Ziemi. Jeżeli szukasz czegoś innego, zobacz Lee (ujednoznacznienie).

Wydaję mi się, że nie jesteś stąd.

Lee do Zuko[1].

Lee był drugim synem rolnika z Królestwa Ziemi Gansu i jego żony Seli. Miał starszego brata o imieniu Sensu, który zaciągnął się do armii, aby walczyć z Narodem Ognia[1].

Historia[]

Zuko po raz pierwszy spotkał Lee, gdy kupował jedzenie dla swojego strusiokonia i dla siebie. Lee i jego przyjaciele rzucili jajkami w Gowa i jego zbuntowanych żołnierzy, po czym szybko się ukryli. Mężczyzna oskarżył o atak Zuko, który był jedyną widoczną osobą w okolicy. Kiedy nastolatek powiedział mu, że nie jest odpowiedzialny za rzucenie jajkami i odmówił ujawnienia prawdziwych sprawców, Gow zabrał mu jedzenie. Lee, nie znając prawdziwej tożsamości Zuko, żałował, że wpakował go w tarapaty i zaprosił go do swojego domu na kolacje, aby odwdzięczyć mu się za to, że go nie wydał. Zuko niechętnie przyjął ofertę i podczas pobytu na fermie półświń jego rodziny chłopaki zaprzyjaźnili się; Lee myślał o nim jak o swoim starszym bracie, podczas gdy Zuko widział w chłopcu młodszego siebie.

Lee and Zuko

Zuko nauczył Lee prawidłowego używania podwójnych szabli.

Późną nocą Lee ukradł szable Zuko i ćwiczył walkę na polu słoneczników. Zuko obudził się i poszedł za chłopcem, jednak zamiast zbesztać go za kradzież lub krzywdę, jaką chłopiec mógł sobie wyrządzić, nastolatek udzielił mu krótkiej lekcji w paraniu się podwójnymi szablami.

Następnego dnia przed wyruszeniem w dalszą podróż Zuko dał Lee swój sztylet ze względu na inspirujący napis, na którym się znajdował: „Nie poddawaj się bez walki”. Kilka chwil po odejściu Zuko Gow i jego ludzie wrócili na farmę, a chłopiec wyciągnął na nich nóż. Żołnierzom nie spodobało się to i zabrali go ze sobą, stwierdzając, że „skoro rwie się do walki, jest już dość duży, by iść do wojska”.

Żołnierze przywiązali Lee do podstawy wiatraka w środku wioski. Chłopiec jednak nigdy nie stracił nadziei, ponieważ był pewien, że Zuko przyjdzie go uratować. Książę ostatecznie uratował go z rąk strażników, ale musiał użyć swojej magii ognia, aby oprzeć się Gowowi. Podczas walki ujawnił się także jako książę Narodu Ognia i następca tronu. Po walce Zuko odebrał sztylet obezwładnionemu żołnierzowi i powiedział Lee, aby go zatrzymał, ale chłopiec szybko go odepchnął, odmawiając przyjęcia prezentu. Rozgniewany tożsamością starszego chłopaka, Lee krzyknął na księcia, że ​​go nienawidzi, po czym odszedł ze swoją matką.

Osobowość[]

Lee był złośliwym, żądnym przygód młodym chłopcem, który lubił psocić, na przykład rzucając jajkami w stronę żołnierzy Królestwa Ziemi. Wykazywał się szczególną ciekawością, nieustannie wypytując Zuko o jego życie osobiste i zakradając się nocą do stodoły, gdy książę spał, aby wypróbować jego szable. Lee także był do pewnego stopnia odważny, ochoczo wymachując nożem w stronę żołnierzy żądających jedzenia. Pomimo swojego ogólnego optymizmu i życzliwości, zaciekle nienawidził Narodu Ognia, natychmiast zwracając się przeciwko Zuko, którego uważał za przyjaciela, po tym jak książę ujawnił jego prawdziwą tożsamość[1].

Rodzina[]

GansuSela
SensuLee

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga'[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 7. „Samotny Zuko” (27/61).
Advertisement